معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از مصوبات جلسه ستاد مدیریت کرونا خبر داد و گفت: باید چگونه زیستن با کرونا را جایگزین شعار در خانه ماندن کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد بحران اظهار کرد: بخش هایی قانونا نباید فعالیت کنند مثلا تالارها فعلا مجوزی برای بازگشایی ندارند. قالب موارد برمی گردد به اینکه پروتکل های ابلاغی که کمتر رعایت می شود یا رعایت نمی شود. در بحث فعالیت های ورزشی، تربیت بدنی باید به موارد عدم رعایت پروتکل ها وارد شود. همچنین دانشگاه وظیفه ی نظارتی دارد. ورزش و جوانان در بحث اماکنی که فعالیت ورزشی دارند ورود کند، ورزش های انفرادی هم بر اساس پروتکل های تیم نظارتی باید در تمام شهرستان های مرکز استان مشخص شود.

وی افزود: در شهرداری، فضای سبز و پارک ها مورد استقبال است، شهرداری ها طوری فضای پارک را سازماندهی کنند که فاصله اجتماعی حفظ و از سازمان های مردم نهاد برای کمک به شهرداری ها، و عوامل در پارک ها را برای هدایت مردم استفاده شود، برگزاری مراسم خاکسپاری و نماز اموات یا مراسمی که در مساجد برگزار می شود باید مورد توجه قرار گیرد، دانشگاه علوم پزشکی، صداو سیما و شهرداری نیز ملزم به انجام کارهای فرهنگی و ایجاد فرهنگ سازی هستند. ضمن اینکه اداره کل ارشاد اسلامی باید از ظرفیت رسانه ها در این موضوع استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: از طرف سازمان تبلیغات اسلامی هرگونه مراسم ترحیم در مساجد ممنوع است، نماز هم فقط در وعده ی مغرب و عشا برگزار می شود، از آنجا که در مساجد یک وعده نماز اقامه می شود، قابلکنترل تر است. در بحث صدا و سیما باید با دانشگاه علوم پزشکی تولید محتوای اثر بخش کنند، در واقع چگونه زیستن با کرونا باید جایگزین در خانه ماندن شود.

این مسئول فعالیت دادگستری و نیروهای نظامی و انتظامی را قابل تایید ارزیابی کرد و گفت: درباره دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مدیریت فناوری اطلاعات باید در بحث رعایت پروتکل ها و پیشگیری از بیماری به شکل جدی ورود پیدا کند و سازمان صمت و اتاق اصناف و واحدهای تجاری پاساژ ها را ملزم به رعایت پروتکل ها برای حضور ارباب رجوع و مشتری کنند. بازارهای سرپوشیده و فروشگاه های بزرگ نیز باید با نظارت فعالیت کنند.

الهی تبار تاکید کرد: تالارها فعلا بازگشایی نمی شود و فعالیت های رخ داده غیرقانونی و تخلف است، بحث حمل و نقل مسافر و پروتکل ناوگان برون شهری هم باید مورد توجه قرار گیرد. در ارتباط با مراکز اقامتی، هتل ها موارد مهم را رعایت می کنند اما خانه مسافرهای غیر قانونی شناسایی و پلمب می شوند. همچنین لازم است نظارت کافی بر بیماران سرپایی که قرنطینه نمی شوند، انجام شود. دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این موضوع باید نظارت کند، درباره کلینیک ها و مراکز درمانی اجرای پروتکل ها با دقت بیشتر و جدیت بیشتری دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار