استاندار کرمانشاه گفت: زلزله سرپل ذهاب تجربه ی بزرگی بود که تهیه سند و برنامه از آن ما را در مقابله با بحران های آتی هدایت می کند.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 31 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران اظهار کرد: ما در بحث بحران های طبیعی دو هدف داریم یکی تکلیف قانونی که باید برنامه برای آن تهیه کنیم و دیگری مستند سازی زلزله کرمانشاه، زلزله می تواند تجربه ی خوبی برای کرمانشاه باشد. ما در این حادثه از قبل برنامه و سندی نداشتیم و عملکردمان بر اساس سعی و خطا انجام شد، گرچه این خود یک روش است و تلاش هایمان به جواب رسید اما اگر سندی داشتیم شاید پیشرفت کارمان بیشتر می شد.

وی افزود: این حادثه، بزرگترین زلزله ای بود که با فضای مجازی توام شد و هیچکس فکر نمی کرد که تا این حد بتواند زلزله را مدیریت کند، بنابراین باید به فضای مجازی به عنوان یک پارامتر مهم توجه شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنیاد مسکن در زلزله کرمانشاه فعالیت های خوبی انجام داد امید است این مستندها تهیه شود، طبیعتا گره گشا و کمک کننده باشد.

این مسئول در ادامه بیان داشت: انتظار دیگر ما این است که در آیین نامه زلزله تغییراتی صورت گیرد از زلزله بم تا کنون در این آیین نامه تغییراتی صورت نگرفته، مقام معظم رهبری در یک جلسه خصوصی فرمودند من بعد از زلزله بم توصیه هایی گفتم که اگر مورد توجه قرار می گرفت با مشکلات کمتری رو به رو بودیم.

بازوند تاکید کرد: این زلزله ی ٢٠ ثانیه ای ١١ هزار میلیارد تومان خسارت مالی داشت و خسارات جانی، فرهنگی و اجتماعی آن طبعا بسیار بیشتر بود، امیدواریم با تهیه این سند و اجرای مصوبات از بار مشکلات چنین حوادثی بکاهیم. در خصوص بیماری کرونا هم باید گفت ما همچنان با کرونا زندگی می کنیم و مسائل معیشتی و اقتصادی را هم مد نظر قرار دهیم، بنابراین رعایت اصول و پیشگیری را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم مردم پروتکل ها را به شکل جدی تری رعایت کنند، عدم رعایت و افزایش آمارها منجر به هزینه های سنگین برای استان خواهد شد و وادار به اتخاذ تصمیماتی می شویم که ما را عقب می اندازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار