رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر از ۱۰۰ مورد نمونه گیری بیش از ۳۰ درصد مبتلا هستند و این نشان دهنده افزایش تعداد افراد بی علامت در سطح جامعه است.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 31 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمود رضا مرادی در جلسه ستاد بحران اظهار کرد:تعداد موارد فوتی در استان کرمانشاه اضافه شده است افزایش نمونه نشان دهنده عملکرد مردم و اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته است، تعداد موارد رو به افزایش است. شب گذشته ۹ مورد مرگ و میر داشتیم، در حال حاضر انتقال خوشه‌ای است و اگر جلوی آن را نگیریم در روز‌های آینده با موارد بیشتر بستری رو به رو می‌شویم. روز گذشته به همین خاطر تعدادی مصوبه را داشتیم که در ستاد کرونا مطرح گردید.

وی افزود: موارد مثبت بستری و سرپایی از ابتدای اسفند ۴۸۷۲ مورد بوده است، ۳۹۴۴ مورد بیمار یابی و موارد سرپایی است، ۹۲۸ مورد موارد مثبت بستری بوده است و بیشترین تعداد بستری‌ها دو هفته اخیر بوده، روز گذشته ۶۰۰ نمونه گرفتیم که ۲۰۷ مورد مثبت بوده و ۲۴ مورد در موارد بستری و ۱۸۳ مورد موارد سرپایی که بیمار یابی شدند. در حال حاضر به پیک بیماری نزدیک می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: روز گذشته حدود ۶۰ نفر بستری و حدود ۴۰ نفر ترخیص شدند، بنابراین از هفته گذشته بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ مورد بستری داشتیم. البته همه با علائم کرونا نبودند. مثلا فرد تصادف کرده و پس از عکسبرداری مشکوک به کرونا شناسایی شده است، یا مواردی سکته‌ی قلبی داشتند
یعنی تعداد زیادی معیار بیماری را ندارند.

این مسئول بیان داشت: فارابی و گلستان دو مورد اصلی بیمارستان کرونایی است، الان در فارابی به صورت میانگین حدود ۹۰ نفر بستری داریم و در گلستان هم افزایش یافته است. نظارت ما یک بر موارد غیر قانونی است متلا دو روز گذشته ۳۶ مورد عروسی برگزار شده و این امکان آلودگی را افزایش می‌دهدو مورد بعدی شامل موارد عدم رعایت پروتکل است.

مرادی تاکید کرد: الان از ۱۰۰ مورد بیش از ۳۰ درصد مبتلاست و این نشان دهنده افزایش تعداد افراد بی علامت در سطح جامعه است. درمان بیماران کرونایی حمایتی است و فقط اکسیژن به بیمار می‌دهیم و دارو‌ها تجربی است و پیشگیری بهترین راه است.

 
 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار