فرماندار کرمانشاه گفت: وضعیت شهر کرمانشاه از نظر شیوع کرونا خوب نیست و نیاز به همکاری مردم برای کمک به قطع زنجیره انتقال این بیماری داریم.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 30 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل‌الله رنجبر، امروز(10 خرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع کرونا در مرحله هشدار قرار دارد، گفت: وضعیت شهرستان کرمانشاه به ویژه شهر کرمانشاه از نظر شیوع کرونا، اصلا خوب نیست.

به گزارش ایسنا، رنجبر با بیان اینکه میزان شناسایی بیماران کرونایی در کرمانشاه در حال افزایش است، گفت: مهمترین پیام این موضوع این است که کرونا همچنان وجود دارد و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری رعایت کنند.

رنجبر با بیان اینکه کرونا بیماری ناشناخته‌ای است که تا این لحظه تنها راه مقابله با آن رعایت نکات بهداشتی است، گفت: تک تک ما باید پلیس مقابله با کرونا شویم و هر جا دیدیم پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، تذکر دهیم.

وی تاکید کرد: باید نحوه زندگی کردن در سایه کرونا را بیاموزیم، چون کرونا تمام شدنی نیست.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت بر کسب و کارها برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: اگر مجوز فعالیت برخی مشاغل داده شده به خاطر شرایط ویژه اقتصادی است نه از بین رفتن بیماری کرونا و این مشاغل تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی سپس اشاره ای هم به شروع فعالیت مراکز تجاری(پاساژها) داشت وگفت: باید بازرسان ویژه مقابله با کرونا، تجمع و عدم رعایت موازین بهداشتی در این اماکن را تذکر دهند.

وی با بیان اینکه تجمعاتی را در محل هایی مثل بازار توپخانه، میدان آزادی، میدان شهدا و... به ویژه در شب‌ها شاهد هستیم، گفت: بازار پرنده فروشان شهر کرمانشاه نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا نیاز به مدیریت دارد.

رنجبر در ادامه گفت: از شهرداری می خواهیم در محلات شلوغ به مردم برای در خانه ماندن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی هشدار بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر تجمع گروهی از مردم در آرامستان‌ها و حتی برگزاری جمعی نماز میت داشته‌ایم، گفت: از سازمان آرامستان‌ها می‌خواهیم تا با اقدامات سخت‌گیرانه از ادامه برگزاری چنین مراسمی که خود می‌تواند باعث شیوع بیماری شود، ممانعت کند.

رنجبر تاکید کرد: برگزاری مراسم ختم دسته‌جمعی در تمامی بخش‌ها و روستاهای حوزه شهرستان کرمانشاه ممنوع بوده و از بخشداری‌ها و خانه‌های بهداشت تقاضا داریم در صورت فوت یک نفر سریعا با خانواده او صحبت کرده و مانع از برگزاری تجمعاتی تحت عنوان مراسم ختم شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازگشایی پارک‌ها طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: نمی گویم پارک‌ها را دوباره تعطیل کنیم، اما باید از اجتماع مردم در پارک ها جلوگیری شود. حضور مردم در پارک‌ها باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی باشد.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: تالارها مجوز بازگشایی ندارند، اما شب‌ها می‌بینیم بعضی از تالارها باز هستند و این هشداری برای شیوع بیماری کرونا است که باید با آن مقابله شود.

در ادامه این نشست پیشنهاداتی مثل توزیع رایگان یک میلیون عدد ماسک، دورکاری و شیفت بندی دوباره ادارات، اجرای مانور گندزدایی در بازارها و... برای جلوگیری از شیوع کرونا در شهرستان کرمانشاه از سوی حاضران مطرح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار