مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق در کرمانشاه صعودی است، گفت: اگر مردم همکاری نکنند امکان خاموشی در تابستان وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 30 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیدعلی مرآتی ، با اشاره به آغاز پیک مصرف برق از چند روز آینده، افزود: هر سال پیک مصرف برق را از 15 خرداد داریم که تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگرچه پیک مصرف هنوز آغاز نشده، اما با روند افزایشی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجهیم، بگونه‌ای که از ابتدای سال افزایش چهار تا هفت درصدی مصرف برق را در استان شاهد بوده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، روند افزایش مصرف برق در کرمانشاه صعودی است و اگر مردم همکاری نکنند احتمال خاموشی در ساعات پیک مصرف وجود دارد.

مرآتی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته بدون خاموشی پشت سر گذاشته شد، یادآوری کرد: دلیل اینکه پارسال خاموشی نداشتیم همکاری مردم بود و امسال هم فعلا برنامه‌ای برای خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم.

وی درباره ساعت پیک مصرف برق در کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: در شرایطی که پیک مصرف برق در کشور معمولا در روز و بین سات 13 تا 17 رخ می‌دهد، اما در کرمانشاه پیک مصرف برق را معمولا بین ساعت 19 تا 23 شب داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به بخش خانگی است، از مردم تقاضا داریم در ساعت پیک از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.

مرآتی وسایل سرمایشی را یکی از مهمترین عوامل مصرف بالای برق دانست و از مردم درخواست کرد کولرهای خود را روی دمای استاندارد تنظیم کنند.

وی درباره پیک مصرف برق استان در سال گذشته نیز عنوان کرد: پیک مصرف شب سال گذشته ساعت 21 و 45 دقیقه روز 19 مرداد و به میزان 738 مگاوات رخ داد و پیک روز را نیز ساعت 13 و 30 دقیقه 22 مرداد به میزان 707 مگاوات داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به وجود 780 هزار مشترک برق در استان کرمانشاه، تاکید کرد: اگر همه مشترکین در بخش صنعت، خانگی، کشاورزی و ... همکاری داشته باشند، تابستان امسال را نیز بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار