ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:نباید مردم احساس کنند با بازگشایی‌ اماکن کرونا تمام شده است، کم شدن حساسیت مردم دغدغه جدی ما است.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 30 May 2020

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه شیوع کرونا همچون روزهای ابتدایی جدی گرفته نمی شود و مردم بی تفاوت شده اند.

وی خاطر نشان کرد:با بسیج و گروه مردمی و جهادی در شهر جهت تلطیف امور گام برداشتیم و مردم برای تولید مواد حفاظتی به کمک بهداشت و درمان شتافتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا از طریق سامانه الکترونیک بهداشت(سیب) افراد پرخطر(مسن و درگیر بیماران زمینه‌ای) را به صورت تلفنی غربالگری کردیم و روزهای ابتدایی هدف ما آموزش مردم و مراقبت از خود بود.وبه دلیل همزمانی شیوع کرونا با آنفلوآنزا از موارد مشکوک ۲ تست گرفته می‌شد که مشخص شود .

شکیبا تصریح کرد:مراکز بهداشت و درمان برای مراجعه بیماران حاد تنفسی مراکز اعلام شده که در صورت مشاهده علائم مشکوک بیماری را به مراکز تحصصی‌تر ارجاع می‌دادند از این رو تمامی بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونا آماده باش بودند که در نهایت دو بیمارستان گلستان و فارابی برای پذیرش این بیماران معرفی شدند.

وی در پایان گفت: باید از اکنون کاری کنیم که پاییز سختی به لحاظ شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در ایران نداشته باشیم از این جهت آگاهی مردم و اندیشیدن تدابیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار