یک روانپزشک گفت: استرس ناشی از ویروس کرونا این روزها همه اعضای خانواده را درگیر کرده است، باید والدین این استرس را با ایجاد محیط شاد و جذاب مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 29 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،متأسفانه طی دو هفته گذشته به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان روندی افزایشی داشته است و این موضوع زنگ خطر این ویروس منحوس را دوباره در کرمانشاه به صدا درآورده و سبب موجی از اضطراب و استرس در جامعه شده است.

فیض‌الهی، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: در شرایط بحرانی و استراس‌زا مربوط به کرونا باید مدیریت استرس، حفظ بهبود روابط اجتماعی با دیگران و خانواده را یاد بگیرم و تاب‌آوری را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی کل خانواده را درگیر کرده باید این استرس مدیریت شود، مهمترین و برجسته‌ترین افرادی که به عنوان سوکانداران خانواده در مدیریت بحران نقش مهمی را برعهده دارند، والدین هستند.

این روانپزشک گام اول را برای مدیریت استرس گرفتن اطلاعات از منابع موثق دانست و گفت: با جمع‌آوری اطلاعات موثق دیگر بزرگنمایی صورت نمی‌گیرد و بعد این اطلاعات را جمع‌آوری کردیم باید یاد بگیریم چگونه به اعضای خانواده منتقل کنیم.

وی نحوه انتقال اطلاعات به سایر افراد خانواده را مهم عنوان کرد و افزود: والدین باید محیطی شاد، امن و جذاب را برای اعضای خانواده ایجاد کنند در مورد راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به تدریج صحبت کنند بعد اطلاعات موثق را انتقال دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم در فردی ایجاد حساسیت کنیم باید اول راه صحیح انتقال اطلاعات را یاد بگیرم، ضرورت دارد دسترسی فرزندان به فضای مجازی را در این شرایط کنترل کنیم، نباید از هر منبعی هر موضوعی را بپذیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار