نبی بستان در گفتگو با تابناک:
دبیر اجرایی انجمن علمی روانشناسی بالینی کرمانشاه گفت: دولتمردان باید تیم‌های آماده سازی اجتماعی و روانی را برای مهار جو روانی حاصل از شیوع کرونا و پیامد‌های مختلف آن ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 May 2020

نبی بستان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در جامعه و جهان به عنوان یک بحران شرایط خاصی را ایجاد کرده و طبیعتا تاثیرات و علائم خاص خود را بر زندگی افراد می گذارد، ویژگی هایی مثل واگیر سریع، ناشناخته بودن و نبود واکسن، دارو و درمان قطعی برای این بیماری ما را با شرایط نسبتا سخت تری رو به رو کرده است.

وی افزود: قاعدتا استرس و اظطراب در این دوران افزایش می یابد کما اینکه شاهد افزایش حجم استرس و اظطراب در کودکان، بزرگسالان و سالمندان با شرایط مختلف بودیم، حلقه گمشده ی شرایط کنونی در جامعه ما آموزش است، همه انسان ها در این دوران نیازمند افزایش خلاقیت، یادگیری مهارت های زندگی، حل مسئله و دانش افزایی هستند.

متخصص روانشناسی و مبتکر کی یو سی تی بیان داشت: با توجه به اینکه اوقات بیشتری را در خانه هستیم باید بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم و ضمن افزایش کیفیت زندگی فرصت بهره وری را نیز بالا ببریم.

وی با بیان اینکه با هدف گزینی باید مسیرهای درست تری انتخاب کنیم، تصریح کرد: خشم، استرس، اظطراب، وسواس فکری و عملی یا بیماری های روان تأمینی که در این روزها افزایش می یابد نیازمند علت یابی دقیق و مهار است، مشاوره برای عادی‌سازی شرایط و ورود درست به جامعه می تواند کمک کننده باشد.

دبیر اجرایی انجمن علمی روانشناسی خاطر نشان کرد: کرونا درس بزرگی به ما داد و با ضعف، بی برنامگی و مشکلاتمان بیشتر آشنا شدیم، از این رو پذیرش و تغییر دو کلید واژه مهم در زندگی همراه با بیماری کرونا است.

بستان برنامه ریزی دقیق و درست برای زندگی در این دوران را نیازمند خرد جمعی و مدیریت اجتماعی توسط دولتمردان و افراد برجسته و مدیران ارشد استانی و کشوری دانست و افزود: تیم‌های آماده سازی روانی اجتماعی باید آماده شوند و تولید محتوای درستی در این زمینه ارائه شود، افزایش تاب آوری فردی و اجتماعی و استفاده از تجربه های گذشته نیز دو مفهوم مهم دیگر برای زندگی در شرایط کنونی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار