نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:امسال ۵۶۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان زیر کشت گندم و  جو رفته است.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 28 May 2020

نور بخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به مقابله با علف‌های هرز در مزارع استان کرمانشاه اظهار داشت: سطح مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ در مزارع گندم آبی و دیم در حال انجام است.

وی افزود: شیوع افت سنک مزارع کلزای استان تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش عملکرد محصول شده و قرار است در سال زراعی جاری برای مقابله با شیوع افت سنک همه سطح ۴ هزار هکتار کلزای استان علیه این افت سم پاشی شوند اقداماتی مشابه جهت مقابله با علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ در مزارع جو آبی و دیم صورت گرفته است.  

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به مساعد شدن شرایط جوی و ریزش سن غلات تصریح کرد: در مناطق معتدل و گرمسیری و سردسیری استان کرمانشاه با رصد به موقع شبکه‌های مراقبت عملیات کنترل این آفت در مزارع گندم و جو ادامه دارد.

حاتمی گفت: کشاورزان باید با مراجعه به مراکز کشاورزی در دهستان ها نسبت به سم پاشی اقدام کنند و امسال ۵۶۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان زیر کشت گندم و  جو رفته است ودر مزارع گندم و جو مناطق معتدل و سر استان نیز اکنون زمان مبارزه با علف های هرز است.

 مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مبارزه با آفات را در مزارع علوفه‌ای و غلات و سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی و محصولات باغی در استان کرمانشاه اشاره‌ای داشت و گفت:با توجه به اینکه هر ساله باغات و مزارع شهرستانهای غربی استان مورد حمله افت ملخ شکم بادمجان قرار می گیرند مبارزه شیمیایی با افت ملخ در دستور کار مدیریت حفظ نباتات این سازمان قرار دارد یکی از آفاتی که مزارع را تهدید می‌کند ملخ‌های بومی است که به ویژه در شهرستان هادر سطح مزارع کشاورزی استان کرمانشاه نسبت به پیشگیری فعالیت این آفت اقدام شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار