استاندار کرمانشاه گفت: باید برای به نتیجه رساندن پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب باید از پیمانکاران با تامین مالی مناسب استفاده کرد.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 27 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  بابک عاطفی مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در نشست شورای مسکن اظهار کرد: بخشی از پروژه ۳۰۰ واحدی قصر شیرین شامل ۱۶۰ واحد قابل سکونت است، اما هنوز فروش اقساطی آن انجام نشده است ۵۰ نفر را به بانک معرفی کردیم.

وی افزود:  پروژه بعدی ۲۵۶ واحدی بیستون است و قرار شد قیمت آن مشخص شود که متعاقب جلسه‌ قبل با اداره کل شهرسازی جلسه گذاشتیم و همراه با پیمانکار پروژه بر اساس دستور العمل ۷۶۲ هزار تومان برای هر متر مربع قیمت گذاری شد، ۱۲۸ واحد را با این قیمت می‌دهیم و باقی را به عنوان فاقد متقاضی به صاحب پروژه منتقل می‌کنیم، این‌ها تقریبا حدود ۷۷ درصد تکمیل شده اند و ظرف حداکثر تا شهریور ماه آماده واگذاری است.

در این جلسه مقرر شد حدود ۲۰ واحد بنا به همکاری خیرین به سازمان بهزیستی واگذار شود.

عاطفی بیان داشت: آخرین پروژه ۱۲۸ واحدی ماهیدشت است و قیمت هر متر مربع بیش از ۳۴۶۶۰۰ هزار تومان است برای این بخش با متقاضیان بخش خصوصی در گذشته تماس گرفتیم، اما آورده تسهیلات نداشتند و واگذاری آن بدون آورده ممکن نیست، به این معنی که متقاضیان، متقاضیان موثر نیستند.

در جلسه مقرر شد تا چهارشنبه هفته‌ی آینده واحد‌های ماهیدشت تعیین تکلیف شوند.

وی ابراز داشت: برای بخش کرند قرار شد با فعالسازی تعاونی مسکن فرهنگیان با آوردن هر نفر ۳۰ میلیون تومان به عنوان سهم آورده به فروش برسد الباقی به مزایده گذاشته می‌شود، بنا به قول مهندس شریفی مدیر کل راه و شهرسازی مزایده این واحد‌ها تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود.

در ادامه شریفی مدیر کل راه و شهرسازی ابراز داشت: از مسکن مهر اسلام آباد ۴۰۰ واحد باقیمانده که قرار است امسال به نتیجه برسد، آخرین جلسه در این خصوص صبح امروز تشکیل شد و تصمیمات مناسبی گرفته شد، اولین پروژه ۶۰ واحدی شیراوانسازه بود که منجر به سازنده جدید و به بانک معرفی شد و امروز قرارداد مشارکت بانکی آن انجام شد، این جز پروژه‌هایی است که تا پایان سال نتیجه می‌گیرد.

حیدری فرماندار اسلام آباد در ادامه این نشست با اشاره به مسائل مربوط به پروژه مسکن مهر اسلام آباد  تصریح کرد: قرار شد تا پایان شهریور ۷۶۰ واحد را تحویل دهند، اما متاسفانه برنامه به نتیجه نرسید و مشکلاتی را ایجاد کرد، ۱۶۰ واحد پروژه ۸ به ۸ بود که پیمانکار حاضر به ادامه کار نبود و حقیقتا تا مرز ۸۰ درصد به پیشرفت رسانده شد و قرار بر دو امضایی شدن قرارداد‌ها بود که اگر به نتیجه برسد با هزینه‌ای بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه در پایان بحث زلزله و مسکن مهر اسلام آباد را موضوع جدی دانست و خاطر نشان کرد: از ۲۰ میلیارد تومان اعتباری که برای سرپل ذهاب گرفتیم حدود ۱۰ میلیارد تومان آن به شهرسازی رسیداین سیکل دولت خیلی مهم است، دولت باید متقاعد شود. دولت معتقد است کسی که بیمه را انجام داده باید هزینه‌ها را پرداخت کند؛ و اگر زمینی در آنجا موجود است اجاره فروش بدهند، بعد دولت هم ذهنیت دارد و معتقد است حدود ۱۰۰ کیلومتر دورتر از محل زلزله مسکن مهر را در حال ساخت است.

بازوند در پایان خواستار اعطا پروژه‌ی مسکن مهر اسلام آباد به پیمانکاران زبده شد و گفت: باید پیمانکاران قوی با تامین مالی مناسب مسئولیت چنین پروژه‌هایی را بر عهده بگیرند.

 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار