ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: تا اطلاع ثانوی به هیچ مسجدی اجازه برگزاری مجلس ختم داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 27 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام یوسف احمدی با اشاره به احتمال بالای انتشار بیماری کرونا از طریق حضور در تجمعات بر اساس نظر پزشکان، از خانواده‌های عزادار در این روزهای کرونایی خواست تا از برگزاری مجالس ختم که منجر به تجمع افراد شده و احتمال شیوع بیماری کرونا را بیشتر می‌کند، صرف نظر کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس ختم طی چند روز گذشته به صورت محدود و به ویژه در برخی از روستاهای سطح استان، گفت: توجیه خانواده‌های عزادار این است که به صورت محدود و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری مجلس عزاداری می‌کنند، اما واقعیت این است که با برگزاری هر نوع تجمع احتمال شیوع بیماری بالا می رود، لذا از خانواده‌های عزادار تقاضا می‌شود تا زمان اتمام بحران کرونا از برگزاری مجالس ختم صرف نظر کرده تا احیانا داغ مرگ عزیزشان با داغ دیگری همراه نشود که در آن صورت تحمل مصیبت برایشان سخت‌تر خواهد شد.

احمدی افزود: افراد می‌توانند از راه‌های دیگری مثل تماس تلفنی و یا حتی تماس تصویری با خانواده‌های عزادار ارتباط برقرار کرده و به آنها تسلیت بگویند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مساجد استان کرمانشاه مجوز برگزاری مجالس ختم ندارند، گفت: تا اطلاع ثانوی به هیچ مسجدی اجازه برگزاری مجلس ختم داده نمی شود و این موضوع به متولیان مساجد حتی در مناطق روستایی استان تاکید شده است.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار