مرتضی اعظمی در گفتگوبا تابناک:
رئیس اداره دخانیات استان کرمانشاه ، گفت:کرمانشاه هیچ کارخانه تولید سیگار ندارد.
کد خبر: ۸۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 19 May 2020

مرتضی اعظمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به جمعیت کشور، نیاز مصرفی سیگار سالانه خیلی بالا است و متاسفانه حجم زیادی از بازار سیگار مصرفی کشور را سیگار قاچاق تشکیل می دهد و اماراین میزان مصرف توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت در اختیار رسانه ها قرارمی گیرد.

وی در خصوص مصرف سیگار داخل و مقایسه آن با سیگار قاچاق بیان کرد : مجبوریم بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم و حالا که افرادی هستند سیگار مصرف میکنند ترجیح میدهیم سیگار داخلی که عوارض کمتری نسبت به سایر انواع سیگار قاچاق دارد در کشور مصرف شود.

وی در ادامه افزود: تقاضای سیگار در کشور زیاد است و ناچاریم سیگار داخلی تولید کنیم زیرا عدم انجام این کار موجب ورود بیشتر سیگار های خارجی به داخل کشور خواهد شد که تهدید بیشتر سلامت افراد زمینه خروج ارز را نیز فراهم میکند و باید مردم آگاهی داده شود که قیمت ارزانتر سیگار های قاچاق به دلیل استفاده مواد نامرغوب در تولید آنهاست که در تولید آنها تنها از پوست درخت ، خاک برگ ... استفاده می شود.

اعظمی در ادامه تصریح کرد: سیگارهای قاچاق در مدت زمان کمتری نسبت به سیگار های داخلی موجب بروز عوارض در بدن افرادمی شود و خطر مصرف آنها چندین برابر سیگار های داخلی است و ضایعات پوستی ، بیماریهای روحی و روانی از عوارض سیگار های قاچاق است.

رئیس اداره دخانیات استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: در استان کرمانشاه کارخانه سیگار نداریم و عمده سیگارهای وارد شده به استان به صورت قاچاق است افرادی که سیگار می‌کشند و قصد دارند کشیدن را ادامه دهند بهتره از سیگار های ایرانی استفاده کنند .

اعظمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان ودر استان کرمانشاه توصیه می شود از کشیدن سیگار و مواد مخدر و قلیلیان جدا خودداری کنند زیرا باعث می شود بدن مقاومت خیلی کمی در مبارزه با این ویروس داشته باشد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار