مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ثبت نام بیش از 70 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تخصیص وجه مربوط به بیمه بیکاری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، احتمالاً پرداخت این وجه به افراد مشمول، اوایل خردادماه و به صورت یکجا خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 18 May 2020

حمید زمانی فر با بیان اینکه تا پایان ماه جاری امکان ثبت نام بیمه بیکاری ناشی از کرونا وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش ۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۶۴ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده‌اند. همچنین از میان ۶۴ هزار نفر یاد شده، حدود ۳۴ هزار نفر به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ شغل خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ستاد مبارزه با کرونا تاکنون پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در نظر گرفته است که ۱۰ درصد از این مقدار معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان تعلق دارد. حال در صورتی که کل مبلغ اختصاص یافته برای این موضوع افزایش یابد، احتمالاً سهم استان اصفهان نیز به همین مقدار (بر اساس سهم ۱۰ درصدی) افزایش پیدا می‌کند. همچنین با توجه به اینکه ثبت نام افراد بیکار شده ادامه دارد، ممکن است سهم ۱۰ درصدی استان نیز افزایش یابد با این حال احتمال تغییرات قابل توجه بسیار اندک است.

مدیر روابط عمومی اداره کار استان اصفهان درباره میزان دریافتی هر شخص از بیمه بیکاری گفت: این مقدار به حقوق شخص قبل از بیکاری بستگی دارد اما به طور کل ۸۰ درصد از حقوق وی به عنوان حقوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود. علاوه بر این با توجه به اینکه وجه مربوط به پرداخت بیمه بیکاری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تخصیص یافته  است، احتمالاً پرداخت این وجه به افراد مشمول، اوایل خردادماه و به صورت یکجا خواهد بود.

زمانی فر درباره افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت بخشی از روزهای بیکاری خود در سامانه اعلام شده وزارت کار نشده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداکثر مهلت برای ثبت بیمه بیکاری، ۳۰ روز پس از زمان بیکاری است اما چنین افرادی می‌توانند برای دریافت مشاوره به صورت حضوری به اداره کار استان مراجعه کنند تا در صورت امکان از شرایط و قوانین موجود بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار