به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، روند اجرای طرح جامع گمرک "پرویزخان" تسریع شده و اگر کار به همین شکل پیش برود، بخشی از آن طی چند ماه آینده قابل استفاده خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 18 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان، اظهار کرد: هم اکنون کار با سرعت خوبی در حال انجام است و سرعت آن نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

وی ادامه داد: فقط برخی مشکلات حاشیه‌ای از جمله وجود معارض که هنوز مرتفع نشده، روند کار را گاهی به تاخیر می‌اندازد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر در بخشی از نقاط که محدوده اصلی(هشت هکتاری) بارانداز است کارهای زیرساختی در حال نهایی شدن است، یادآور شد: اگر روند کار با همین سرعت پیش برود، ظرف حدود سه ماه آینده کار آسفالت این محدوده هم انجام خواهد شد و قابل بهره‌برداری است.

حیدری اضافه کرد: البته قابل بهره‌برداری بودن این محدوده به معنای تکمیل کامل همه زیرساخت‌ها نیست و ممکن است بخشی از کار جداول، اتصالات و ... باقی بماند، اما مانعی برای استفاده نیست.

وی با بیان اینکه در سایر قسمت‌ها نیز کار در حال انجام است، میانگین پیشرفت فیزیکی طرح جامع گمرک پرویزخان را در مجموع حدود 20 درصد اعلام کرد و یادآور شد: همه این موارد مربوط به فاز اول پروژه است و پس از اتمام این فاز کارهای فاز دوم در صورت تامین اعتبار آغاز خواهد شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه ابتدا قرار بود فاز اول این پروژه 18 ماهه انجام شود، ادامه داد: برخی موانع باعث شد به این زمان هشت ماه دیگر هم اضافه شود و مدت قرارداد اجرای این طرح 26 ماهه شود.

حیدری اعتباری که روز اول برای اجرای فاز اول پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان از سوی گمرک ایران در نظر گرفته شده بود را نیز 34 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم به نرخ امروز حتما به حدود 50 میلیارد تومان رسیده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ساماندهی محوطه تخلیه و بارگیری، خیابان کشی، احداث جداول و... برای تسهیل در روند صادرات دانست.

ساماندهی طرح جامع گمرک پرویزخان اواخر سال 1397 آغاز شد و فاز اول آن 25 هکتار و فاز دوم آن 15 هکتار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار