به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، قیمت کنونی طلا و سکه حباب چندانی ندارد.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 14 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدسعید جعفری با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا و سکه طی یک هفته اخیر، گفت: به نظر می‌رسد این روند افزایشی البته با شیب کند و آرام‌تر ادامه داشته باشد.

وی دلیل اصلی بالا رفتن قیمت طلا و سکه را افزایش قیمت دلار دانست و عنوان کرد: در شرایط کنونی با توجه به قیمت ارز، نرخ سکه و طلا به واقعیت نزدیک است و حباب زیادی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تنها راه کنترل قیمت طلا در شرایط کنونی را تزریق ارز از سوی دولت به بازار اعلام کرد و یادآور شد: عرضه سکه از طریق دولت به اندازه توزیع ارز اثرگذار نیست.

جعفری درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز تاکید کرد: هم اکنون قدرت خرید مردم پایین است و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون عمده سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه و همچنین خرید خودرو می‌رود و کمتر سراغ طلا و سکه می‌آیند، یادآور شد: اگر شاخص بورس سقوط کند و قرمز شود، سرمایه‌های مردم به سمت بازار طلا خواهد آمد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، اگر ریزش بورس رخ دهد قیمت طلا به دلیل افزایش تقاضایی که رخ می‌دهد بالا خواهد رفت و حباب قیمتی را شاهد خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار