استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید دستاورد‌های دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم، گفت: تاریخ نباید رشادت‌های مردم کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس را فراموش کند.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 14 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند امروز (۲۵ اردیبهشت) در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزاد سازی خرمشهر (سوم خرداد) با اشاره به نقش مهم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس، گفت: باید نقش کرمانشاهیان را در دفاع مقدس پررنگ‌تر ببینیم و اگر بنا باشد دفاع مقدس در کشور روزشماری داشته باشد، باید حداقل یک روز آن به استان کرمانشاه اختصاص داده شود.

به گزارش ایسنا، بازوند با بیان اینکه استان کرمانشاه در جریان سال‌های دفاع مقدس حدود هزار بار بمباران شده، گفت: این استان در سال‌های دفاع مقدس حدود ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که با احتساب ۱۶ هزار نفری که از دیگر استان‌های کشور در طول سال‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند، در دوران دفاع مقدس ۲۶ هزار نفر در استان کرمانشاه به مقام شامخ شهادت نائل آمده‌اند که تاریخ نباید این‌ها را فراموش کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه پیشکسوتان زیادی در حوزه دفاع مقدس دارد، گفت: در استان خانواده‌های سه شهیده و چهار شهیده زیادی داریم که حتما حرف‌های خوبی برای گفتن دارند و باید از سوی صداوسیما و رسانه‌ها به مردم معرفی شوند.

بازوند با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس، گفت: باید دستاورد‌های دفاع مقدس را به نسل آتی منتقل کرده و ابهامات نسل جوان در مورد سال‌های دفاع مقدس را پاسخگو باشیم.

وی گفت: اگر به دنبال مظهر ایثارگری، شجاعت، شهامت، ازخودگذشتگی، خودباوری، خداباوری و... می‌گردیم، همه این‌ها را می‌توانیم در سال‌های دفاع مقدس ببینیم، لذا باید حتما از این گنجینه ارزشمند استفاده کنیم.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه در ادامه از سال‌های دفاع مقدس به عنوان بهترین الگو برای شرایط کنونی که در تحریم به سر می‌بریم یاد کرد و گفت: در ابتدای سال‌های دفاع مقدس حتی توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم و اگر امروز در اوج اقتدار هستیم، این موفقیت در سایه خودباوری شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را یک الگوی برگرفته از دفاع مقدس بدانیم، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را به دفاع مقدس وصل کنیم، می‌توانیم از تحریم‌ها سربلند بیرون آییم.

 

بازوند با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد تهیه سند دفاع مقدس استان، تهیه این سند را ضروری عنوان کرد و گفت: برای تهیه این سند نیاز به کار کارشناسی و تشکیل کمیته‌هایی در این خصوص در استان داریم.

استاندار کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به در پیش بودن سالروز آزادسازی خرمشهر داشت و از آزاد سازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف دفاع مقدس یاد کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان نظامی سال‌های دفاع مقدس را به دو دوره قبل و بعد از آزادسازی خرمشهر تقسیم می‌کنند، چون معتقدند تا قبل از فتح خرمشهر بیشتر حالت دفاعی داشتیم، در حالیکه پس از فتح خرمشهر همراه با آزادسازی نقاط اشتغال شده بود و پس از آزادسازی خرمشهر نقطه به نقطه از خاک کشورمان به دست رزمندگان آزاد می‌شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار