مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران بستری کرونایی و ۷۰ درصد هزینه درمان بیماران سرپایی کرونا در تعهد بیمه سلامت است.
کد خبر: ۸۴۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیومرث مظفری در نشست خبری امروز (22 اردیبهشت) در تشریح خدمات بیمه سلامت در ایام شیوع کرونا، از تامین اعتبار 186 میلیارد تومانی برای مراکز درمانی در شرایط شیوع این بیماری خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مراجعات به مراکز درمانی در ایام شیوع کرونا، جهت تسهیل امور این مراکز اعتبار 186 میلیارد تومانی تامین و پرداخت شده است.

وی افزود: تلاش این است که با تامین این اعتبار مراکز درمانی دغدغه مالی نداشته و بتوانند به بهترین نحو به مراجعان خود خدمات رسانی داشته باشند.

مظفری با اشاره به پرداخت عمده هزینه درمان بیماران کرونایی از سوی بیمه سلامت، گفت: در حال حاضر 90 درصد هزینه‌های درمان بیماران بستری کرونایی و 70 درصد هزینه درمان بیماران سرپایی کرونا در تعهد بیمه سلامت است و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

وی افزود: همچنین اگر در این ایام بیمار کرونایی بستری فاقد بیمه شناسایی شود، ظرف کمتر از 24 ساعت برای او خدمات بیمه برقرار شده و پرداخت هزینه های درمانی او در تعهد بیمه سلامت خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: مسئولان بیمارستان باید در صورت مراجعه افراد اینچنینی وارد سامانه بیمه سلامت شوند و موضوع را اطلاع داده و از همان روز کار بیمه این فرد انجام شده و هزینه های آن به بیمارستان پرداخت می شود.

مظفری همچنین با اشاره به تمدید اعتبار چهار ماهه دفترچه های بیمه سلامت منقضی شده گفت: دفترچه های بیمه سلامت که از ابتدای اسفند ماه تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده تا پایان خردادماه بصورت سیستمی تمدید اعتبار شده و مردم می توانند بدون نگرانی از این دفترچه‌ها استفاده کنند.

این مسئول از فعالیت سامانه 1666 در ایام شیوع کرونا خبر داد وافزود: در این مرکز پزشک و پرستار حضور داشته و پاسخگوی سوالات کرونایی مردم خواهند بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار