فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از تب برفکی در حیات وحش استان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۴۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آزاد شیخ ویسی ، با بیان اینکه پایش حیات وحش در زمینه شیوع بیماری تب برفکی توسط نیروهای یگان حفاظت به صورت مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری در حیات وحش کرمانشاه نداشته ایم.

وی ادامه داد: تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطقی که تنوع حیات وحش آنها غنی است، به صورت مستمر نظارت می‌شوند و تاکنون موردی مشاهده نشده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، طی چند سال اخیر و با اقداماتی که برای مقابله و کنترل تب برفکی انجام شده موردی از این بیماری و تلفات ناشی از آن را بین گونه‌های جانوری استان نداشتیم.

شیخ‌ویسی خاطرنشان کرد: تب برفکی عمدتا گونه‌های جانوری زوج سم از جمله کل و بز، آهو، گوزن و... را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه فعلا نیازی به سمپاشی و ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش نیست، عنوان کرد: این کار زمانی با همکاری دامپزشکی انجام خواهد شد که مورد مشکوکی را مشاهده کنیم که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تلفات احتمالی حتما مراتب را با دامپزشکی در میان خواهیم گذاشت و از مردم هم می‌خواهیم اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند از طریق تلفن 1540 محیط زیست را در جریان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه به مردم و خصوصا افرادی که در نزدیکی مناطق تحت مدیریت محیط زیست سکونت دارند، انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار