معاون سیاسی استاندار قزوین :
ضرورت تشکیل کمیته سلامت و روان اجتماعی در دوران پساکرونا معاون سیاسی امنیتی استانداری قزو ین گفت: به دلیل آسیب های فراوانی ناشی از انتشار ویروس کرونا در دوران پسا کرونا تقویت نشاط اجتماعی و امید در جامعه از نیازهای اساسی است.
کد خبر: ۸۴۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 11 May 2020

 

 جمع آوری متکدیان باید هدفمند و با برنامه باشد/مردم در دوران پساکرونا به نشاط اجتماعی نیاز دارند

 
 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و امور خانواده عصر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار داشت: در مدت سه ماه گذشته گروه‌های مختلف جامعه به دلیل تعطیلی کسب و کارها، مدارس و دانشگاه‌ها، ماندن در منزل و بیکاری در برخی عرصه‌ها دچار آُسیب های فراوانی شدند.

وی بیان کرد: ممنوع شدن مسافرت‌های نوروزی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موجب افسردگی و نا امیدی برخی از شهروندان شده که باید برای مشاوره های روان شناسی و نیز ایجاد امید در جامعه برنامه ریزی کنیم.

 

حبیبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مردم در این شرایط به نشاط اجتماعی و تقویت امید نیاز دارند و باید برای این موضوع برنامه ریزی و تدبیر کنیم.

وی اظهار داشت: در این شرایط باید در برنامه ریزی ها حتماً پیوست کرونایی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این وضعیت خارج شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: برای به حداقل رساندن آُسیب های مختلف ویروس کرونا باید کمیته سلامت و روان اجتماعی شکل بگیرد و با هدف برای برنامه ریزی اقدام کرد.

وی گفت: این جلسات باید خروجی داشته باشد و ارائه آمارهای خبری و گزارش‌های یک طرفه منطقی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

حبیبی در خصوص جمع آوری متکدیان و کودکان کار هم اظهار داشت: جمع آوری متکدیان باید هدفمند و با برنامه باشد و پس از جمع آوری برای اشتغال و معیشت این افراد با همکاری سازمان صنعت و اداره کار هم فکری کنیم.

‌‌

وی گفت: فرهنگ سازی در میان مردم و اطلاع رسانی که مردم از دادن پول نقد به متکدیان خودداری کنند باید در دستور کار باشد تا کمک‌ها به صورت هدفمند از سوی یک مؤسسه صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد: وجود ۲۱۷ کودک کار و ۱۰۰ متکدی آمار زیادی نیست و با یک عزم جدی و همکاری دستگاه‌های متولی می‌توانیم برای آن تدبیر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار