مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: براساس آخرین برآورد‌ها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فقط شهر کرمانشاه را از نظر سیستم جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به نتیجه مطلوب برسانیم.
کد خبر: ۸۴۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس،علی‌رضا کاکاوند با اشاره به کارهای بسیار خوب انجام شده در حوزه آب شرب روستایی از سال 94 تا به امروز، اظهار داشت: هر چند هنوز با ایده‌آل فاصله داریم، ولی به هر حال جهش خوبی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 68 روستا تا اواخر نیمه اول سال 99 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پروژه‌های عدیده‌ای در این راستا تعریف شده بطوریکه بعضی‌ها در قالب مجتمع‌های آبرسانی و بعضی هم به صورت تک‌روستایی در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از جاها توسعه پیدا کرده، خیلی از مناطق حاشیه‌ای و روستاهای اطراف شهر به کلانشهر کرمانشاه متصل شده‌اند با توجه به این موضوع زیرساخت‌های قبلی دیگر جوابگو نیستند به گونه‌ای که ما فقط در شهر کرمانشاه 80 هزار مترمکعب کمبود مخازن داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت استان کرمانشاه در بخش فاضلاب اصلا خوب نیست، افزود: براساس آخرین برآوردها بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فقط شهر کرمانشاه را از نظر سیستم جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به نتیجه مطلوب برسانیم.

هدر رفت آب در کرمانشاه 40 درصد است‌

کاکاوند در خصوص افت فشار آب و بعضا قطعی آب در برخی از محلات شهر کرمانشاه، تصریح کرد: افت فشار در برخی از محلات به خطوط انتقال بین مخازن و انشعابات غیرمجاز برمی‌گرد و قطعی آب در شب نیز مربوط به بسته شدن مخازن برای پر شدن و تامین فشار برای مصرف روز است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی کرمانشاه با آب منطقه‌ای است، افزود: برنامه تا پایان سال مالی 99 (تیرماه سال 1400) این است که آب منطقه‌ای سیستم انتقال آب را تحویل دهد که ان‌شاءالله با تحویل آن بسیاری از مشکلات به‌صوت اصولی حل می‌شود.

سرانه مصرف آب در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

این مسؤول خاطرنشان کرد: الان مصرف آب با توجه به بحث کرونا ویروس و در پیش بودن فصل گرما خیلی بالا رفته است؛ از مردم خواهش می‌کنیم صرفه‌جویی کنند.

وی سرانه مصرف به ازای هر نفر در شبانه‌روز در استان را 270 لیتر اعلام کرد و افزود: این سرانه در کشور به ازاری هر نفر در شبانه‌روز 200 لیتر است.

کاکاوند هدر رفت آب در شهر کرمانشاه را حدود 40 درصد اعلام کرد و افزود: این عدد در میانگین کشوری 22 درصد است هر چند باز عدد بالایی است، ولی به هر حال میزان هدر رفت آب در کرمانشاه عددی قابل قبول نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار