مسؤول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه گفت: ۲۸ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۲۰ هزار تومان، تهیه شده و از امروز میان آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۴۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،میثم کلهر ، با اعلام این خبر اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در تمامی بحران‌ها، موارد و مشکلات از جمله سیل، زلزله و سایر آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر مردم جامعه شده، سعی کرده همراه مردم باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: ستاد با ورود به حوزه‌های مختلف از جمله درمان و فراهم کردن دارو، تجهیزات و ملزومات ضدعفونی و موارد دیگر علیه این ویروس منحوس به مبارزه پرداخته است.

مسؤول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان‌ کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی سامانه 4030 در راستای پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص بیماری کووید 19، گفت: تا به امروز حدود 12 میلیون تماس ورودی به این سامانه به صورت شبانه‌روزی پاسخ داده شده که این از دیگر اقدامات خدماتی است.

وی ادامه داد: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مومنانه، همدلی و مواسات، دستور تهیه یک‌میلیون بسته مواد غذایی و توزیع آن در سراسر کشور میان آسیب‌دیدگان از کروناویروس را داده‌ است.

کلهر، سهم استان کرمانشاه را 28 هزار بسته اعلام کرد و گفت: توزیع این بسته‌ها از امروز براساس اولویت‌بندی‌هایی که صورت گرفته، شروع می‌شود.

وی در خصوص شناسایی افراد نیازمند گفت: برای شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در راستای همپوشانی و جلوگیری از موازی‌کاری یک تقسیم‌بندی بین ارگان‌ها، دستگاه‌های مختلف و نهادهای حمایتی صورت گرفته که براساس دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سعی کرده‌ایم افرادی که زیرپوشش هیچ‌کدام از نهاد‌های حمایتی نیستند، در این مرحله شناسایی شوند.

کلهر تصریح کرد: سپاه استان به واسطه نواحی مقاومت بسیج، لیستی از اسامی افرادی که از بابت این ویروس متضرر شده‌اند، جمع‌آوری و در اختیار نهادها و ارگان‌ها قرار داده که با استفاده از این لیست سپاه، 28 هزار نفر را شناسایی شده که ان‌شاءالله بسته‌های معیشتی امروز تحویل آن‌ها داده می‌شود.

وی هر بسته معشیتی را شامل مواد غذایی جیره یک‌ماهه به ارزش 320 هزار تومان اعلام کرد و گفت: 25 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به لیست انتظار مددجویان سازمان کمیته امداد و بهزیستی کمک شده که از طریق این نهادها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

کلهر گفت: ستاد طرحی دیگر بعد از این رزمایش در نظر دارد که طبق دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در هر استانی به هر میزانی که خیران و مردم نوعدوست کمک کنند ستاد اجرایی با دو برابر کردن احسان، بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان توزیع می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار