معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه «مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای» در معابر شهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن ارجمندی ، با اشاره به ترافیک سنگین برخی نقاط شهر، گفت: یکی از دلایل ایجاد این ترافیک پارک دوبل برخی خودروها است.

وی افزود: متاسفانه برخی رانندگان ساعت ها خودروی خود را در حاشیه معابر پارک کرده و خودروهای دیگری که قصد توقف در همان محل را دارند به دلیل کمبود جا، ناچار به انجام پارک دوبل هستند که همین امر افزایش ترافیک را در نقاط پرتردد شهر رقم زده است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور مدیریت پارک حاشیه معابر شهری، راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر شهری کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه جای پارک خودرو در معابر شهری به منظور پیشگیری از پارک دوبل خودروها و کاهش ترافیک شهری عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار محل پارک در 36 معبر اصلی شهر به منظور اجرای این طرح شناسایی شده و به تصویب شورای ترافیک استان رسیده است.

این مسئول از بسترسازی اجرای طرح تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: د راین طرح بابت پارک در حاشیه معابر هزینه دریافت می‌شود که مبلغ آن توسط شورای شهر کرمانشاه مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: دریافت هزینه پارک خودرو با مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه صورت می‌گیرد که بر مبنای خوداظهاری شهروندان و بدون دخالت نیروی انسانی خواهد بود و برای پارک‌های کمتر از نیم ساعت بصورت رایگان است.

ارجمندی تصریح کرد: با فراهم کردن برخی امکانات در محل‌های پارک، امکان پرداخت الکترونیکی برای افراد به چهار روش امکانپذیر می‌شود.

وی افزود: در این طرح سه دستگاه خودرو مجهز به «پلاک خوان» نیز وضعیت پارک در چهار هزار جایگاه و نیز پرداخت هزینه پارک توسط رانندگان را رصد می‌کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار