یک متخصص پوست و مو عوامل مختلفی را در بروز خشکی پوست افراد موثر دانست و افزود: افراد برای رفع خشکی پوست ابتدا باید علت را شناسایی کرده و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنند.
کد خبر: ۸۴۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر مهرداد ملک ، با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز خشکی پوست دخیل است، گفت: این عوامل به دو دسته عوامل داخلی و محیطی تقسیم می شوند.

وی افزود: برخی عوامل داخلی از جمله برخی بیماریهای غدد درون ریز می تواند موجب خشکی پوست افراد شود که نمونه بارز آن بیماری کم کاری تیروئید است که پوست را خشک می کند.

ملک تصریح کرد: در کنار عوامل داخلی، برخی عوامل محیطی نیز در بروز خشکی پوست موثر است که از جمله آن می توان به خشکی و کاهش رطوبت هوا و استفاده زیاد از مواد شوینده اشاره کرد.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: همچنین برخی بیماریهای ارثی هم می توانند خشکی پوست را رقم بزنند.

ملک در خصوص رفع خشکی پوست افراد، گفت: برای فهمیدن علت این مشکل، ابتدا باید سلامت فرد به لحاظ بیماریهایی که می توانند موجب خشکی پوست شوند بررسی شود و اگر مشکلی نباشد فرد باید به رفتارهای بهداشتی خود نگاه کند. بطور مثال اگر از مواد شوینده زیاد استفاده می کند باید مقدار آنها را کم کرده و یا هنگام شستن ظرف و... حتما از دستکش استفاده کند.

این متخصص پوست و مو در خصوص راهکارهای پیشگیری از خشکی پوست هم گفت: مهمترین راهکار بحث کاهش استفاده از مواد شوینده و استفاده از دستکش هنگام استفاده از این مواد است.

وی افزود: نکته مهم دیگر در بحث پیشگیری از خشکی پوست، خشک کردن دست ها بعد از هر بار شست و شو است، چرا که اگر دست های خیس در معرض هوا خشک شوند، پوست دست را نیز خشک می کند، بنابراین توصیه می شود افراد هربار بعد از شست و شوی دست و صورت، با حوله و یا با دستمال دست و صورت خود را خشک کنند.

ملک استحمام زیاد و استفاده از آب داغ را عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد و افزود: افراد باید به فراخور نیاز استحمام کرده و از آب داغ هم استفاده نکنند و سعی کنند آب استفاده شده برای استحمام تنها کمی گرم باشد.

این متخصص پوست و مو استفاده از زیاد از صابون راهم عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد وافزود: صابون، چربی را آب می کند و درصورت استفاده زیاد از این محصول، لایه نازکی از چربی که روی پوست صورت قرار داشته و از پوست در برابر خشک شدن محافظت می کند، از بین رفته و موجب خشکی آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه بر این است افراد به جای صابون از سایر شویندهای دیگر متناسب با پوست خود استفاده کنند تا پوست آنها دچار خشکی نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار