امام جمعه کرمانشاه و نماینده، ولی فقیه گفت: از اصول تقوا، ایجاد صلح و سازش است باید اقوام و خانواده را به سازش دعوت کنید تا مراجعه به محاکم قضایی کاهش یابد و در سال گذشته چیزی حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ورودی به دادگستری داشتیم که با ایجاد صلح باید آن را کاهش دهیم.
کد خبر: ۸۴۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 10 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست طلایه داران صلح اظهار کرد: ماه رمضان است و خدا خودش ما را دعوت کرده و نامه دعوت برایمان نوشته و ما و پیشینیان ما را دعوت کرده است، چون در تزکیه، تسویه و سلوک نقش اساسی دارد پس اصل دعوت از طرف خداست و برای تربیت ماست روزه گرفتن یا نگرفتن ما بر دامان کبریا اثری نخواهد گذاشت. 

ایشان با اشاره ای به روایتی از امام حسن (ع) مبنی بر تکریم مهمان افزود:امام حسن هنگام ورود به مسجد، دم در می ایستاد و می فرمود خدایا مهمان در خانه ات آمده و می خواهد وارد خانه بشود، حالا همه‌ی 8 میلیارد انسان روی زمین مهمان خدا هستند و باید بندگی کنند. یکی از بندگی ها همین است که باید صلح ایجاد کنیم که سیره ی سابقین ماست و حرف تازه ای نیست. این حضور که با نام طلایه داران صلح نامگذاری کردند از گذشته با مااست.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد:با تقوا باید وارد صلح و سازش بشویم. پس باید بین خودمان از اقوام و همسایه  راسازش دهیم و از وظایف همه است، نزدیک 4 میلیون ورود به دادگستری که دو برابر جمعیت استان است اصلا خوب نیست. ما باید اقوام و خانواده را نصیحت کنیم و اجازه ندهیم کار به دادگستری بکشد. اگر مهم نبود امیر المومنین در لحظات آخر توصیه به این کار نمی کرد.

علما گفت: همه ما باید تلاش کنیم، همه ما مسلمانیم و باید به دستور خداوند عمل کنیم، خود پیغمبر (ص) چه گذشت هایی می کرد، امیر المومنین از رسول خدا نقل می کند برتر از نماز و روزه سال ایجاد سازش میان بندگان خداست. لذا سعی کنیم حضور داشته باشیم و دخالت خالصانه کنیم، این امر هم سود دنیوی و اخروی دارد و هم عقل و فطرت از ما می خواهد، لذا این حضور و همایش با نام طلایه داران صلح و سازش بسیار با اهمیت است.

در ادامه مراسم پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: در سال گذشته در دادگستری 3 میلیون 800 هزار نفر وارد دادگستری شدند، این نشانه عمق مساله است، لذا مردم به خاطر حداقل اختلاف به دادگستری مراجعه می کنند و سال ها به دنبال آن می دوند و این نوید خوبی نیستند امروزه در بیشتر خانواده ها اختلاف وجود دارد. لذا باید فکری برای این موضوع کرد، نمی توانیم نسبت به موضوع مهمی که ابعاد اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد بی توجه باشیم.

وی افزود: برنامه ما این است که در سطح استان، از تمام روستاها و نقاط شهری تمام مردم پای کار بیایند و اختلافات را رفع کنند ما این ظرفیت را ایجاد می کنیم، مستند ما دستور العمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر استفاده از مردم برای حل مشکلات مردمی و کلام رهبری و سند تحول است. می خواهیم درب دادگستری به روی مردم باز شود و همه کمک کنند جمعیت 3 میلیون و 800 هزار نفری ورودی به دادگستری را حل و فصل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان گفت:کوتاه ترین و بهترین راه صلح است و مردم با آرامش و گذشت که فرهنگ دینی است زندگی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار