عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استفاده از دارویی برپایه مشتقات گیاهی در روند درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بحث این دارو در ستاد کرونای دانشگاه مطرح شده و با تکمیل آزمایشات، درصورت طرح مسئله توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد ملی کرونا، بر اساس تصمیمات وزیر بهداشت در خصوص استفاده از این دارو عمل خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر علی مصطفایی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در همین راستا از سه ماه پیش تولید آزمایشی دارویی برای درمان این بیماری در دستور کار قرار گرفته و در نهایت فرمولاسیونی تحت نام MAB98 و متشکل از متابولیت های ثانویه برخی گیاهان دارویی به صورت دو نوع کپسول خوراکی تولید شد.

وی افزود: این دارو در فاز نخست کارآزمایی بالینی، بر روی حداقل 100 بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی که به کمک شرکت دانش بنیان "زیست تولید رازی"، از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد، همراه سایر داروها برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفت.

این استاد ایمونولوژی نتایج این مرحله را رضایت بخش دانست و گفت: به نظر می رسد رفع علائم کلینیکی، تعدیل فاکتورهای آزمایشگاهی و کوتاه شدن طول دوره درمان با استفاده از این دارو سرعت بیشتری می گیرد.

مصطفایی خاطرنشان کرد: در کنار این نتایج مثبت، عوارض جانبی آن هم در حال بررسی است.

مدیر شرکت دانش بنیان «زیست تولید رازی» تصریح کرد: در این مرحله ابتدا بر روی مبتلایان قرنطینه خانگی دارو آزمایش می شود، به صورتی که این بیماران در طول دوره درمان خود تنها از این دارو استفاده می کنند و بعد از این مرحله اثرات این دارو بر روی بیماران بستری کرونا مورد بررسی قرار می گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: درگام بعدی آزمایش دارو در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث این دارو در ستاد کرونای دانشگاه مطرح شده است و با تکمیل آزمایشات، در صورت طرح مسئله توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد ملی کرونا، بر اساس تصمیمات وزیر در خصوص استفاده از این دارو عمل خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار