کد خبر: ۸۴۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳ 10 May 2020
تابناک/قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیةالله(عج) که در ایام اربعین به زائران حسینی خدمت می‌کرد، پس از شیوع کرونا در کشور، اقدام به تجهیز نقاهتگاه در بیمارستان بقیةالله(عج) و توزیع بیش از ۷ هزار بسته غذای حضرتی در بیمارستان‌ها کرده است.
نقش‌پذیری یک قرارگاه جهادی؛ از خدمت به زوار اربعین تا امداد در سیل و کرونا

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، موکب‌های اربعینی با شیوع کرونا در کشور فعالیت خود را از سر گرفتند و اقداماتی برای کمک به نیازمندان و حتی ضدعفونی معابر و تهیه و توزیع مواد بهداشتی بین مردم و کادر درمان داشتند.

توزیع بیش از ۳۰۰ بسته ارزاق در رزمایش کمک مؤمنانه ماه مبارک رمضان

یکی از موکب‌های فعال در ایام کرونا، موکب قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیةالله (عج) است که نه تنها در ایام اربعین و بحران‌هایی همچون سیل و زلزله در کشور، بلکه در روزهای پراسترس کرونا نیز در کنار مردم و کادر درمان و حتی بیماران بود.

خادمان موکب قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیةالله (عج) در ایام کرونا، علاوه بر احداث و تجهیز نقاهتگاه در بیمارستان حضرت بقیةالله (عج) و خدمات‌رسانی در این مجموعه، به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان پرداختند که برای این منظور تاکنون بیش از ۳۰۰ بسته ارزاق در رزمایش کمک مؤمنانه ماه مبارک رمضان به افرادی که شناسایی شدند، توزیع شده است.

 تجهیز نقاهتگاه ۱۰۰۰ تختخوابی در بیمارستان بقیةالله (عج)

سید مهدی خمسه‌ای، مسؤول قرارگاه فرهنگی جهادی قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیةالله (عج) با اشاره به اینکه ما با کمک به بیمارستان‌ها در بخش‌های مختلف سعی داریم توانمندی الگوی جهاد را به دنیا ثابت کنیم، گفت: با بررسی انجام شده، دریافتیم که برطرف کردن ضعف جسمی بیماران و روحیه کادر درمانی موضوع مهمی است. بر همین اساس، توزیع بسته‌های میان وعده برای بیماران و کادر درمانی به منظور تقویت جسمی و روحی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از کمک به تجهیز نقاهتگاه ۱۰۰۰ تختخوابی در بیمارستان بقیةالله (عج) خبر داد و افزود: علاوه بر این اقدام برای بهبود بیماران کرونایی و جلوگیری از شیوع کرونا، توزیع غذای حضرتی امام رضا (ع) در بیمارستان‌ها را نیز ساماندهی کرده‌ایم.

توزیع بیش از ۷ هزار بسته غذای حضرتی در بیمارستان‌ها 

خمسه‌ای با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷ هزار بسته غذای حضرتی در بیمارستان‌ها توزیع شده است، خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با آستان قدس رضوی انجام شده، تلاش داریم تا با پول با برکت حضرت رضا (ع) و ظرفیت هیأت‌های مخلص در تهران، غذای گرم حضرتی را تهیه و بین بیمارستان‌های درگیر کرونا توزیع کنیم تا به این وسیله به شیوه‌ای درست و مؤمنانه، روحیه کادر درمانی و بیماران را افزایش دهیم.

به گزارش فارس، موکب قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیةالله (عج) بیش از ۴ سال است که با هماهنگی‌های انجام‌شده با نهادهای داخلی و خارجی به ‌عنوان خادم در حرم‌های شریف فعالیت می‌کند. این موکب در ایام اربعین نیز با بیش از ۳ هزار نیرو شامل خواهران و برادران در حرمین عسکریین (ع) و حرم امام علی (ع)، خادم زوار بوده و در بخش‌هایی از جمله امانات، راهنمای زائر، مفقودین، خدمات مالی در راه ماندگان و پخت غذا در آشپزخانه‌ آستان و جنت‌الاطفال که به نوعی محل نگه‌داری کودکان گمشده حرم است، خدمت می‌کند.

همچنین در سیل سال گذشته طبخ روزانه ۳ هزار پرس غذا در سیل سیستان، اهدای بیش از ۱۵۰ جهیزیه در سال‌های گذشته، تهیه و توزیع سالانه ۵۰۰ بسته ارزاق، ساخت منازل و مدارس در مناطق محروم استان‌های خراسان جنوبی و گیلان از جمله خدمات قرارگاه حضرت بقیه‌الله (عج) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار