پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان تعداد متقاضیان اهدای خون کاهش داشته است اما نیاز به خون در کرمانشاه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۴۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 07 May 2020

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: هر ساله عملا با شروع ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون پایین می آید و قبل این ماه مبارک ذخایر خونی داشتیم ولی. امسال متاسفانه با شیوع ویروس کرونا از سه ماه قبل از ماه مبارک رمضان مراجعات برای اهدای خون کم شد و ذخایر چندانی برای این ماه نداریم در مراکز درمانی طبق شرایط بیمار پزشکان عمل های جراحی را به تعویق می انداختند که یک هفته قبل از ماه رمضان این عمل ها از سر گرفته شده و نیازمند به خون افزایش یافته است .

وی خاطر نشان کرد: تاکید بر این است که مردم برای کار‌های غیرضروری از منزل خارج نشوند، اما اهدای خون یک کار ضروری و حیاتی است و مردم باید به این مهم توجه داشته باشند.

صالحی فر بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی، سرطانی، مصدومین تصادفات و ... مصرف کنندگان همیشگی خون و فرآورده‌های آن هستند نمی‌توان این بیماران را چشم انتظار رسیدن خون گذاشت.

وی در ادامه افزود: مردم برای اهدای خون می توانندهم بصورت حضوری مراجعه کنند و هم برای پیشگیری از ایجاد ازدحام در مراکز انتقال خون، به سامانه نوبت دهی به آدرس nobatdehi.ibto.ir مراجعه کرده و پس از اخذ نوبت و دریافت کد رهگیری، در تاریخ و ساعت تعیین شده به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

صالحی فر در پایان گفت: مرکز انتقال خون کرمانشاه واقع در بلوار بنت الهدی صدر، جنب اداره کل صنعت، معدن و تجارت همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در ماه مبارک رمضان آماده خدمات رسانی است که این ساعت در شب های قدر یک ساعت افزایش پیدا می کند و تا ساعت۱۲ شب مردم می توانند مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار