رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن اشاره به تلاش مسئولین استانی برای توجه به قوانین و جلوگیری از بروز هرگونه فساد، گفت: حدود ۴٠ درصد از پرونده های موجود در دادگستری مربوط به دستگاه های دولتی است.
کد خبر: ۸۴۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 06 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه پرویز توسلی زاده امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  با محوریت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد:لوایح زیادی در دادگستری استان داریم و اعتقاد دارم کار ها به خوبی دارد پیش می رود و همه دارندزحمت می کشند، اما وضعیت موجود خوب نیست و قابل تامل است، در سال جدید گزارشی آمد، مبتی بر اینکه در منطقه اطراف کهریز اراضی کشاورزی دچار مشکل است، پس از پیگیری موضوع متوجه شدیم بیش از ۵٠٠ مورد در بحث کاربری در دستور کار هستنداما اشکال اصلی اینجاست بود مگر مسئول اراضی شهرستان کرمانشاه تخلفات را ندید که به 500 مورد رسید.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه این موضوع باید حل شود، اولویت ما مواردی چون ساخت و سازهای شهری غیر مجاز و حوزه رودخانه های غیر مجاز است تا پایان اریبهشت باید کار کنند و دو موضوع مهم برای ما نیروی انسانی است. با وجود نیروی انسانی خوب، نابسامانی و آسیب داریم، اخیرا متوجه شدیم بیشتر پروژه های عمرانی موجود در یک اداره کل منجر به تشکیل پرونده قضایی ‌شده و هزینه های زیادی ایجاد کرده و  پروژه کیفیت لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: چرا باید پروژه ها به لحاظ تشکیل پرونده قضایی متوقف و نیروی انسانی روانه زندان و حبس شود! نابسامانی اوضاع ناشی از مشکلات نیروی انسانی است، در واقع ما مشکل مدیریت و نیروی انسانی داریم، اما معتقدیم همه مسائل اجتماعی باید در حوزه غیر اجتماعی حل شود و دستگاه قضایی آخرین راه حل باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی خصوصا در کرمانشاه باید در دستور کار سازمان بازرسی و اداره اطلاعات باشد، خاطر نشان کرد: در بحث تغییر کاربری فقط منافع عده ای محدود تامین می شود اگر ما به مسائل رسیدگی نکنیم دچار مشکل می شویم، من اطلاع دارم همین افراد در صدد آلودگی مدیران پاکدامن هستند. انحراف از قانون فساد است، اگر سیستم را اداره نکنیم خودمان هم گرفتار می شویم، پس باید سعی کنیم با تمام ظرفیت کار کنیم و منافذ فساد را ببندیم، خیلی از مردم از قوانین اطلاع ندارند. باید تبیین قوانین برای مردم در اولویت باشد، صدا و سیما در این خصوص باید به تمام دستگاه ها خدمات رسانی کند، بی اطلاعی موجب بروز تخلفات و بی قانونی می شود. یکی از اشکالات ما فراوانی قوانین است، باید تا پایان اردیبهشت تغییر کاربری های اراضی کرمانشاه خاتمه یابد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی از این پس، باید در تمام جلسات گزارش و تضمین دهند که در فاصله هر دو جلسه هیچ گونه تغییر اراضی نداشتیم و تملک اراضی ملی هم نباشد.

توسلی زاده با اشاره به اینکه هنر در این است که پردنده ای تشکیل نشود، بیان داشت: شهردار نیز باید تضمین دهد در حوزه شهری پرونده ای نداشتیم، مدیر عامل آب منطقه ای اجازه احداث چاه غیر مجاز ندهد و اعلام کند چه تعداد چاه غیر مجاز تخریب شده، ما نیز برای رسیدگی به تخلفات پای کار هستیم. حدود ٣٠ تا ۴٠  درصد پرونده های دادگستری مربوط به دستگاه ها و سازمان های دولتی است.

در ادامه شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه عنوان کرد: همه دستگاه ها وظیفه قانونی خود را دارند منتظر دستگاه قضایی نباشند، دستگاه قضایی حامی آن ها است، دوستان به موجب قانون مکلف اند و اختیار دارند که وارد قضایا شوند، کار را پیش ببرند، مانع شوند و اینکه ما تضمین دهیم کسی از ما شکایت نمی کند این ممکن نیست، و امکان شکایت است اما قوا می دهیم هم حمایت قضایی می کنیم و هم بحث شکایت ها را مدیریت می کنیم.

وی ادامه داد: اما نباید فقط منتظر دستگاه قضایی باشند، در بحث گلخانه ها سواستفاده صورت گرفته، و در اطراف کرمانشاه مجوزهایی صادر شده دریغ از کشت، همگی قطعه بندی و به فروش رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار