وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
وزیر آموزش و پرورش از آغاز ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن فرهنگیان خبر داد و گفت: نظام تعلیم و تربیت رکن تحولات جامعه است که تابع انتخاب‌ها و تصمیمات ماست و بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز و بیش از ۷۸۰ هزار معلم و مدیر عضو شبکه شاد شدند.
کد خبر: ۸۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 05 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن حاجی میرزایی در نشست آیین بزرگداشت مقام معلم که به صورت ویدیو کنفرانس در استانداری کرمانشاه با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد:یکی از شاخص‌های مهم که دولت‌ها را با آن می‌سنجند این است که حکومت‌ها بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند و شرایط غیر منتظره را کنترل کنند هر چند که جریان آموزش در جامعه قوی‌تر باشد نهاد‌ها کیفی ترند. رکن تحولات جامعه نظام تعلیم تربیت است که تابع تصمیمات و انتخاب‌های ما است. امروز ما محصول آموزش و پرورش دیروز ماست. برای چنین وضعیتی معلمان نقش کلیدی دارند.

 وی افزود: اگر کاستی‌های زیادی هم داشته باشیم معلم کارآمد می‌تواند ما را رشد دهد، معلم‌ها حامل امانت نظام و خانواده اند، هر چقدر معلم با انگیزه‌تر باشد بهتر است. سیاست ما در آموزش و پرورش تقویت جایگاه معلمان، ارتقا منزلت و معیشت آن‌ها است. اوج گیری هر جامعه به اندازه صلاحیت معلمان آن است ما برای اینکه معلم با کیفیت داشته باشیم ستادی را تشکیل دادیم و برای بررسی سامانه کمی و کیفی آن‌ها برنامه ریزی می‌کنیم. رتبه بندی معلمان را انجام می‌دهیم، این کار را در این دولت انجام دادیم و برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی و برای تامین مسکن فرهنگیان، همراه با وزارت راه زمین تهیه کردیم که دیروز خشت گذاری ۱۴ هزار و ۵۰ واجد مسکونی فرهنگی در ۱۱ استان انجام شد.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸ علی رغم سختی‌ها به بهترین وجه پرداخت شد؛ و با کمترین مشکل وارد سال‌۸۹ شدیم. کرونا پیش آمد و همه نظام‌ها را متاتر کرد و فاصله‌ای که بین معلم و مدرسه ایجاد شد آسیب زننده بود، ما با یک تجربه نوظهور مواجه بودیم و جهان برای رویارویی با آن آمادگی پایینی داشت. با این وجود دولت ایران در مقابل با آن واکنش سریع و خوبی نشان داد و سه روز پس از تعطیلی مدارس، ما بلافاصله آموزش از تلویزیون را آغاز کردیم و معلمان با کیفیت را به وگر‌ترین نقاط کشور فرستادیم. بررسی که در طول این مدت انجام دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر پخش زنده و مستقیم دانلود فراوان شده است، اما همه نیاز ما را پاسخ نمی‌داد. تلویزیون یک ارتباط یک سویه بود و ما به دنبال ارتباط دوسویه بودیم. اقدام بعدی ما طراحی یک سامانه بومی و اختصاصی و امن و تعاملی برای دانش آموزان بود که این ظرفیت فعال شد و باید عرض کنم بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز و بیش از ۷۸۰ هزار معلم و مدیر در شبکه شاد فعالند. ظرفیت‌های متنوعی در این برنامه پیش بینی شده است.

 حاجی میرزایی تصریح کرد: برخی از دانش آموزان به اینترنت یا گوشی هوشمند دسترسی ندارند ما به سرعت اعلام کردیم نگران نباشند معلمان ما از طریق بسته‌های آموزشی تلویزیون و رادیو آموزش و ارائه می‌دهند. شبکه دانش آموزی شاد منشا تحولات بزرگی است. نکته‌ی بعد اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، از مجموعه راهبرد‌های سند ۲۵ بسته تحولی نوشتیم که مورد تقاضای جامعه و زود بازده باشد.۵ تا از آن‌ها شامل، مهارت آموزی، کنترل وزن و چاقی، تعهد کردیم ۳ درصد آمار چاقی را کاهش دهیم. مدرسه خوانا و سایر بسته‌ها که در دست اجراست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار