مدیرکل راه و شهرسازی ایلام‌ ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام‌ گفت: سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ متر عملیات حفاری تونل در نقاط مختلف این استان انجام شد.
کد خبر: ۸۴۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 02 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر کاظمی اظهار داشت: تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائران اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده با احداث تونل در دست انجام است.

وی افزود: از ۸۴۰ متر طول تونل اول راه کربلا ۶۳۰ متر آن حفاری شده است و تا پایان سال جاری حفاری کامل آن به پایان می رسد.

کاظمی از حفاری کامل تونل دوم راه کربلا کیلومتر ۱۰ به طول ۷۴۰ متر نیز خبر داد و یادآور شد: آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام و کف کنی این مسیر نیز به پایان رسیده است.

به گفته وی ، عملیات لاینینگ تونل دوم راه کربلا محدوده کیلومتر ۱۰ جاده ایلام - مهران آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص حفاری تونل بزرگ کبیر کوه نیز گفت: طول این تونل اصلی بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و ۷۵۰ متر است که از سمت آبدانان سه هزار و ۲۵۰ متر و از سمت دره شهر نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر تونل اصلی، حفاری آن به پایان رسید.

کاظمی با بیان اینکه عملیات حفاری ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد، گفت: اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

کاظمی ادامه داد: تونل کبیرکوه شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند، احداث این تونل باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می‌شود، همچنین نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات دارد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرابباغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
قراربود تونل آبدانان دره شهر سال 1398 بره زیربار .واقعا چرا پروژه های راهسازی حوزه جنوب به کندی پیشرفت می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار