مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: اگر مشترکین برق همکاری لازم را نداشته باشند، برنامه خاموشی را از ۱۵ خردادماه اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۸۴۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 02 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،امیدعلی مرآتی با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما در خصوص پیک مصرف برق و صرفه‌جویی، اظهار داشت: مصرف برق در استان در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.

وی در خانه ماندن افراد به دلیل شیوع کرونا و استفاده بیشتر از وسایل برقی مانند تلویزیون و...را یکی از عوامل مهم در افزایش مصرف برق در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دانست و گفت: شرایط امسال نسبت به سال گذشته خیلی فرق دارد، سال سختی است نیاز به همکاری مشترکین داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: از مهرماه سال گذشته برنامه‌های کاهش پیک و جلوگیری از قطع برق در تابستان 99 را در دستور کار داشتیم و از ابتدای سال نیز با توجه به درصد رشد بار در سطح استان و بحث بیماری کرونا و در خانه ماندن جلسات را هفته‌ای یک‌بار برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که امسال هم‌مانند سال گذشته خاموشی با برنامه نداشته باشیم، گفت: تمهیداتی را در شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه‌ای غرب در نظر گرفتیم تا امسال هم مانند سال 98 بتوانیم سالی به دور از خاموشی داشته باشیم، البته این بستگی به همکاری مردم دارد.

مرآتی گفت: اگر مردم همکاری خوبی نداشته باشند برنامه اعمال خاموشی‌ها از 15 خردادماه، حتما شروع می‌شود.

وی ادامه داد: برای اعمال نکردن برنامه خاموشی کارهای بسیار زیادی در شرکت انجام شده به عنوان مثال تفاهم‌نامه‌های با مشترکان کشاورزی منعقد شده مبنی بر اینکه اگر موتور برق‌ چاه‌های خود را در چهار ساعت پیک مصرف از ساعت 13 الی ساعت 17 خاموش کنند، 20 ساعت بعدی (از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه) را که برق مصرف می‌کنند به طور رایگان محاسبه می‌شود؛ نظیر این تفاهم‌نامه‌ها با واحدهای صنعتی و دیگر مراکز پرمصرف برق نیز داشته‌ایم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار