رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، هزینه‌های این دانشگاه بسیار بالا رفته و از سوی دیگر درآمد بیمارستان ها کم شده، لذا باید تغییری در تعرفه بیمارستانها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 02 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمود رضا مرادی در نشست مجازی استاندار کرمانشاه با روسا و اساتید دانشگاه های استان به مناسبت روز معلم برگزارشد، به فعالیت های این دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و اعلام کرد: با اجرای این مجموعه از فعالیت ها بدنبال افزایش رفاه و سلامت مردم هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی که در بسیاری از بحران ها سایر دانشگاه ها تعطیل هستند، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وظیفه ای که دارد با از خودگذشتگی پرسنل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به وقوع بحران هایی همچون سیل و زلزله در استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی این دانشگاه در این سالها که بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و همچنین سه سال خدمات رسانی و مدیریت راهپیمایی اربعین حسینی را پشت سر گذاشته اند، فشارهای زیادی متحمل شدند.

وی بابیان اینکه در هر بحرانی رشته های مختلف از دانشگاه علوم پزشکی پای کار آمده اند، عنوان کرد: در بحران اخیر بیماری کرونا هم اساتید دانشکده پزشکی، خدمات درمانی ۲۴ ساعته ای به مردم دارند و در کنار آن آموزش هایی را از طریق صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی به مردم انجام دادیم.

مرادی تصریح کرد: همچنین در این مدت پژوهش‌هایی در خصوص راه‌های صحیح درمانی این بیماری، بررسی روند ایپدمی بیماری برای اتخاذ تصمیات درست و تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده را در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه بابیان اینکه از هم اکنون باید نگران پیامدهای منفی این بیماری پس از فروکش کردن آن باشیم، عنوان کرد: پس از کرونا، نظر مشکلات روحی و روانی ناشی از این بیماری هم ادامه خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با بیان اینکه بیماری کرونا بار مالی بسیار زیادی را برای دانشگاه به همراه داشت، گفت: هزینه های دانشگاه چندین برابر شده و از سوی دیگر درآمدهای آن هم کم شده است و همین مسئله در آینده برای ما مشکل ایجاد می کند، لذا از استاندار می خواهیم رایزنی هایی در سطح کشوری انجام دهد تا تغییری در تعرفه بیمارستانها ایجاد شود.

مرادی همچنین خواستار رایزنی استاندار کرمانشاه برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه شد و افزود: باتوجه به حضور اعضای هیات علمی این دانشگاه در کنفرانس های بین المللی و نیاز ارتباط با پزشکی دنیا خواستار این موضوع هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تعدادی پروژه پزشکی درمانی در استان داریم که مسکوت مانده اند و نیاز است برای اتمام آنها گام های برداشته شود که در این زمینه به حمایت نیاز داریم.

وی در پایان با اشاره به تحصیل شش هزار دانشجو و 600 هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اعلام کرد: بیش از 18 هزار دانشجو در سالهای گذشته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

علی جلیلیان سرپرست موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زاگرس نیز در این نشست به نمایندگی از چهار موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی شهید رضایی، کبیر غرب، جهاددانشگاهی و زاگرس در استان به تشریح مهمترین مشکلات این موسسات از جمله مشکلات مالی پرداخت و اظهار کرد: از آنجایی که موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی‌کنند و از سوی دیگر طی سالهای گذشته شاهد کاهش هر ساله پذیرش دانشجو در آنها بودیم، بنابراین مشکلات مالی پیدا کرده‌اند.

وی خواستار حمایت مسئولین استانی از این موسسات شد و اعلام کرد: همچنین برخی از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان برای تداوم فعالیت‌های آموزشی خود اقدام به اجاره اماکن دولتی استان کرده‌اند، درحالیکه اخیراً طرحی در هیئت دولت به تصویب رسیده که در آن به دستگاه‌های دولتی اجازه داده می‌شود تا بخشی از اماکن غیرقابل استفاده خود را واگذار و یا اینکه بفروشند، لذا از مجموعه استان می‌خواهیم که در این زمینه حمایت لازم را از موسسات داشته باشند.

سرپرست موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زاگرس در ادامه بااشاره به تحصیل چهار هزار دانشجو در این چهار موسسه، اظهار کرد: ۱۰ درصد از کل دانشجویان مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد استان در این چهار موسسه مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌های استان به دنبال شیوع بیماری کرونا از اواخر اسفند سال گذشته، گفت: به منظور تداوم آموزش‌های این موسسات به دانشجویان، بسترهای آموزش مجازی آنلاین را فراهم کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار