معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از بازسازی و مقاوم سازی حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 02 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فقیهی با اشاره به وجود بیش از 142 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان، گفت: از این تعداد تا پیش از زلزله سال 1396، بیش از 42 هزار واحد مقام سازی شده بود.

وی افزود: پس از زلزله و در جریان روند بازسازی نیز 28 هزار واحد مسکونی روستایی دیگر بازسازی شد و با این تعداد، مجموع واحدهای روستایی مقام سازی و بازسازی شده استان به بیش از 70 هزار واحد رسید.

فقیهی تصریح کرد: با توجه به این آمار، هم اکنون حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم بوده و استحکام لازم را در برابر زلزله دارا هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 72 هزار واحد مسکونی روستایی باقی مانده استان استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند، گفت: ما تنها واحدهایی را مقاوم می دانیم که در جریان ساخت اصولی آن باشیم و این 72 هزار واحد از نظر ما استحکام لازم را در برابر زلزله ندارد.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: خوشبختانه بعد از زلزله سال 1396 بسیاری روستاییان به فکر مقاوم سازی خانه‌هایشان افتادند و هم اکنون شاهد استقبال از تسهیلات مقاوم سازی هستیم.

فقیهی مبلغ این تسهیلات را 40 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات بدون سپرده گذاری و تنها با کارمزد چهار درصد به روستاییان پرداخت می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار