زهرا دفتری در گفتگو با تابناک:
مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: هدف دولت از آزاد کردن سهام عدالت و امکان معامله آن در بازار عمق بخشیدن به بازار است.
کد خبر: ۸۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 30 April 2020

زهرا دفتری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: هدف از آزاد شدن سهام عدالت کاهش یا افزایش قیمت نیست بلکه برنامه دولت عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. عمق بخشیدن به معنی افزایش تقاضا در بازار سرمایه و سوق یافتن نقدینگی موجود در جامعه به سمت آن است.

وی در ادامه بیان داشت: ما در حال حاضر بخش تقاضا را تشویق کردیم اما باید به بخش عرضه هم توجه داشت. توجه به بخش عرضه یعنی باید تعداد شرکت های موجود در بورس و بازار سرمایه را به میزانی افزایش دهیم تا هر کسی که وارد بازار شد بتواند سهم بخرد و قیمت ها نیز به شدت رشد نکند.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه ادامه داد: نباید تقاضای موجود باعث افزایش بی رویه قیمت های سهام در بازار شود و اگر ما سمت تقاضا را تشویق کردیم باید بتوانیم عرضه را هم توانا کنیم و به بازار عمق دهیم.

دفتری دلیل ورود شرکت هایی مانند شستا به بازار را برنامه دولت برای افزایش عمق بازار دانست و اضافه کرد: این کار برای هدفمند ساختن نقدینگی است که به بازار سرمایه می آید. در مورد سهام عدالت هم بحث همین است و در واقع می خواهند در آینده نه چندان دور با آزاد کردن سهام موجود در سبد سهام عدالت و امکان معامله آن در بازار به بازار عمق بیشتری دهند و این نشان می دهد که حمایت همه جانبه ای از بازار صورت گرفته و مقصود ادامه یافتن روال بازار به همین ترتیب است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار