مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عضویت ۱۰۰ درصد مدیران مدارس استان در شبکه ملی شاد خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید یزدان پناه امروز (۱۰ اردیبهشت) در آستانه روز معلم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی مدیران مدارس استان کرمانشاه در سامانه شاد ثبت نام کرده اند، گفت: هم اکنون ۹۲ درصد کلاس های درس استان در شبکه ملی شاد تشکیل شده است.

تعداد دانش آموزان عضو شده در شبکه ملی شاد به ۷۰ درصد می رسد

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶ درصد معلمان استان کرمانشاه و ۵۵ درصد دانش آموزان استان در شبکه ملی شاد حضور دارند، اضافه کرد: با توجه به ثبت نام حدود ۲۰ درصدی دیگر دانش آموزان و قرار داشتن آنها در مرحله احراز هویت احتمالاً طی روزهای آینده تعداد دانش آموزان عضو شده در شبکه ملی شاد به ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ورود آموزش وپرورش استان به حوزه تولید محتوا از هفته دوم بعد از تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در هفته دوم اسفند، اظهار کرد:آموزش و پرورش استان کرمانشاه جزو نخستین استان هایی بود که در حوزه تولید محتوا ورود کرد و هنوز هم این کار را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از حیث ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان به شبکه ملی شاد جزو چهار استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: شاید به جرات بتوان گفت که با کیفیت ترین محتواهای تولید شده در کشور در آموزش و پرورش استان کرمانشاه تولید شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیته کیفیت بخشی برای رصد شبکه دانش آموزی شاد به صورت روزانه در استان، ابراز امیدواری کرد، برگزاری این کمیته بتواند در کیفیت بخشی آموزش از طریق شبکه ملی شاد در استان اثرگذار باشد.

یزدان‌پناه ادامه داد: برای تداوم روند آموزش دانش آموزانی هم که به هر دلیل به اینترنت و تجهیزات آموزشی دسترسی ندارند، روند آموزش از طریق تهیه کاربرگ‌های آموزشی، توزیع خودآموزهای بهاری و یا ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز در مناطق با تعداد کم دانش آموز با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه پیدا کرده است.

درخواست تخصیص ۳۰۰۰ تبلت به دانش آموزان محروم استان را داریم

وی در ادامه با اشاره به نامه امروز(۱۰ اردیبهشت) استاندار کرمانشاه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص سه هزار تبلت به دانش‌آموزان روستایی مناطق محروم استان کرمانشاه که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: اگر این اتفاق خوب بیفتد، تعداد دانش آموزان بیشتری خواهند توانست از ظرفیت های فضای مجازی برای امر آموزش استفاده کنند.

احتمالا حدود 1000 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم

وی در ادامه اشاره ای هم به آمار بازماندگان از تحصیل در استان کرمانشاه داشت و گفت: بر اساس آخرین آمارها استان کرمانشاه ۲۷۵۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل دارد، این در حالیست که با اقدامات صورت‌گرفته سال گذشته موفق شدیم که ۶۰۰ نفر از این دانش آموزان را به چرخه آموزش و پرورش برگردانیم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل باقیمانده استان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تعدادی از این دانش آموزان فوت کرده و تعدادی نیز در استان کرمانشاه زندگی نمی کنند که با این احتساب احتمالا حدود هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه داشته باشیم که در تلاش برای بازگرداندن این دانش آموزان در تعلیم و تربیت هستیم.

خیرین استان کرمانشاه در جریان زلزله ۱۲۵ میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کردند

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در جریان زلزله آبان ماه سال ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه داشت و گفت: در جریان زلزله ۷۸ مدرسه در استان کرمانشاه تخریب شد که هم اکنون عدد ساخت مدارس در مناطق زلزله زده استان به ۲۳۰ مدرسه رسیده و این یعنی بیش از ۲۰۰ درصد رشد در این زمینه داشته ایم.

یزدان پناه گفت: در جریان بازسازی های بعد از زلزله سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه از ۶.۵ مترمربع به ۷.۲مترمربع رسیده است.

یزدان پناه با بیان اینکه خیرین استان کرمانشاه در جریان زلزله ۱۲۵ میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کردند، گفت: شاید اگر در حالت معمول می‌خواستیم این حجم از مدرسه سازی را در استان داشته باشیم بین ۲۰ تا ۲۵ سال طول می کشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پرداخت حق مناطق جنگی به مردم استان کرمانشاه، گفت: از دو ماه گذشته منطقه فیروزآباد و بیلوار در استان کرمانشاه نیز از حق منطقه جنگی برخوردار شده‌اند و امیدواریم بازنشستگان استان کرمانشاه نیز که در دوران دفاع مقدس به طور مستقیم در دفاع از کشور نقش داشته اند، از این سهم برخوردار شوند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات صورت گرفته برای ساخت مدرسه در استان سیل زده سیستان و بلوچستان در سال گذشته داشت و گفت:در جریان سیل رخ داده در سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان معین منطقه چابهار انتخاب شد که در وهله اول۱۲۰ میلیون تومان کمک مردمی از این استان به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اهدا شد که مقادیری نیز در انبارهای استان موجود است که به محض اعلام نیاز به منطقه چابهار ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس و موسسات مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه تعهد ساخت یک مدرسه روستایی در منطقه چهابهار را داده اند، ضمن اینکه با همکاری معاونین و روسای آموزش و پرورش استان تعهد ساخت یک مدرسه روستایی دیگر در منطقه چابهار را داده ایم.

وی اشاره ای هم به موفقیت های استان کرمانشاه در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته داشت و گفت: کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان از حیث ساماندهی نیروی انسانی و انتخاب به عنوان یکی از شوراهای آموزش و پرورش برتر در کشور از جمله افتخارات استان در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته بوده اند.

۵۰ معلم نمونه استانی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با تبریک روز معلم به تمامی معلمان استان، گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته امسال ۳۲۹۴ معلم و معاون در سطح آموزشگاهی، ۲۳۸ نفر در سطح منطقه‌ای و پنجاه نفر به عنوان معلم منتخب استانی برگزیده شده اند.

وی گفت: برنامه های بزرگداشت مقام معلم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معلمان نمونه استان برگزار خواهند شد. همچنین برای برگزاری نشست تقدیر از معلمان نمونه استان با حضور استاندار کرمانشاه نیز برنامه ریزی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار