به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، بارش‌های اردیبهشت و خرداد ماه پیش رو در استان به اندازه میانگین نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ،علی محمد زورآوند ، با اشاره به پیش‌بینی بلندمت بارش‌های استان برای زمان باقی مانده فصل بهار، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میانگین بارش اردیبهشت و خرداد امسال به اندازه میانگین نرمال(دوره 30 ساله) خواهد بود.

وی ادامه داد: میانگین نرمال بارش در استان برای اردیبهشت ماه 44 میلی‌متر و برای خرداد دو تا سه میلی‌متر است که پیش بینی می شود بارش‌های امسال نیز به همین میزان باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌ها در شهر کرمانشاه نیز عنوان کرد: برای شهر کرمانشاه حدود 50 میلی‌متربارندگی در اردیبهشت و پنج تا شش میلی‌متر بارندگی برای خرداد پیش‌بینی شده است.

وی از بارش 446 میلی‌متری سال زراعی جاری در استان کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود 42 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت یک درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول، در این مدت در شهر کرمانشاه نیز 525 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 32 درصد رشد داشته است.

وی بیشترین بارش سال زراعی جاری استان را نیز از پاوه و به میزان 623 میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از سومار و به میزان 152 میلی‌متر اعلام کرد.

زورآوند سپس به سامانه بارشی که از امروز(10 اردیبهشت) وارد جو استان کرمانشاه شده اشاره کرد و افزود: اوج فعالیت این موج ناپایدار که هم اکنون تقریبا وارد استان شده از بعدازظهر امروز تا صبح و نزدیک ظهر فردا خواهد بود.

وی از احتمال بارش تگرگ، رگبار و رعدبرق به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار خبر داد و یادآور شد: عمده فعالیت این موج مربوط به نواخی شرقی استان خصوصا جنوب شرق و همچنین شمال کرمانشاه خواهد بود.

وی درباره وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود افراد از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار