فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:کرمانشاه کانون داخلی گرد و غبار ندارد.
کد خبر: ۸۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 29 April 2020

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:شیوع کرونا را از دو جنبه مثبت و منفی میتوان دید که جنبه منفی آن هزینه مالی و جانی که برای مردم و اقتصاد کشور در پی داشته است که چشمگیر است و جنبه مثبتش استفاده کمتر از خودروها وکارخانه ها از سوخت ۶ای فسیلی است که باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای و آسیب کمتر به لایه ازون شده و در این مدت شاهد هوایی پاک بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اثرات مواد ضدعفونی کننده بر محیط زیست گفت:برحسب نوع استفاده از مواد ضدعفونی کننده اثرات مختلفی بر محیط زیست دارد، وایتکس ومواد ضد عفونی کننده قوی باکتری های مفید خاک را از بین می برد و تعادل اکولوژی و بیولوژیک را برهم میزند که این خود تبعاتی برای محیط زیست و انسان ها به همراه دارد.

یاوری در ادامه تصریح کرد: در استان کرمانشاه استفاده از این مواد ضدعفونی کننده زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی صورت میگیرد و پیشنهاد سازمان محیط زیست این بود که از موادی استفاده شود که کمترین آسیب را به طبیعت وارد کند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:گردوغبار یک مهمان نخوانده است که با گرم شدن هوا وارد کشور بخصوص استان کرمانشاه می شود،اقداماتی از طریق وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست انجام شده و این موضوع در سطح سازمان بین المللی عنوان شد که یک سری مصوبات در این رابطه به ایران ابلاع شده که متاسفانه با شیوع کرونا و وضعیت کشور عراق به تعویق افتاد.

یاوری با بیان اینکه کرمانشاه کانون داخلی گرد و غبار ندارد،ابراز کرد:مطالعاتی توسط سازمان محیط زیست در سراسر کشور انجام شده تا کانون های داخلی تولید گردو غبار و کانون های که پتانسیل تبدیل شدن به کانون آلاینده را دارند شناسایی شود و خوشبختانه استان کرمانشاه جز استان های پاک از این نظر بود و به عنوان استانی که کانون داخلی گردو غبار ندارد اعلام شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار