عضو شهر کرمانشاه با اشاره به گذشت سه سال از فعالیت دوره جدید شورای شهر کرمانشاه، گفت: شورای شهر در این مدت تلاش داشت i. تا امور شهر و شهرداری به نحو احسن انجام شود و به عملکرد سه ساله این شورا نمره ۱۶ از ۲۰ می‌دهم.
کد خبر: ۸۴۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 28 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید احسان احسانی به مناسبت روز شوراها ، با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا عملا پارلمان‌های محلی محسوب می‌شوند، گفت: بر اساس قانون وظایف شوراها نظارتی است و این نهاد می‌تواند در امور مختلف شهری و یا روستایی ورود کرده و نظارت داشته باشد.

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه با اشاره به گذشت سه سال از فعالیت دوره جدید شورای شهر کرمانشاه، گفت: شورای شهر در این مدت تلاش داشت تا امور شهر و شهرداری به نحو احسن انجام شود و حال که سه سال از فعالیت شورای پنجم شهر کرمانشاه می گذرد، به عملکرد سه ساله این شورا نمره 16 از 20 می دهم.

نهادهای نظارتی باید مانع دخالت شوراییان در امور اجرایی شوند

وی در خصوص انتقادها نسبت به دخالت بیش از حد برخی اعضای شورای شهر در امور شهرداری کرمانشاه، گفت: این دخالت‌ها در همه جا اتفاق می افتد و این وظیفه نهادهای نظارتی است که به خوبی ورود کرده و مانع از این دخالت ها شوند.

وی افزود: نهادهای نظارتی مانند فرمانداری، استانداری و ... وظیفه دارند عملکرد شوراها را رصد کرده و هر زمان که مشاهده کنند برخی اعضا در امور شهرداری دخالت کرده و مانع از اجرای امور شهر می‌شوند، ورود کرده و مانع از انجام این کار شوند.

احسانی خاطرنشان کرد: هر قدر که نهادهای نظارتی قوی داشته باشیم، شوراها هم بیشتر در چارچوب حرکت کرده و دخالت در امور اجرایی شهرداری نیز کمتر می‌شود.

وی درخصوص ترس شهرداران در خصوص استفاده از اهرم استیضاح در قبال خواسته نابجای برخی اعضای شورا، گفت: استفاده از اهرم استیضاح به سادگی امکان پذیر نیست و هر یک از اعضای شورای شهر نمی‌توانند هر زمان که بخواهند شهردار را استیضاح کنند و انجام این امر روند سختی دارد.

احسانی تصریح کرد: برای استیضاح یک شهردار باید دو سوم اعضای شورا موافق باشند، بنابراین جایی برای منافع شخصی و فردی باقی نمی ماند و زمانی هم که دو سوم اعضای به این نتیجه برسند که شهرداری برای شهر آنها مناسب نیست این نتیجه برآیند انتخابی است که خود مردم داشته اند، چرا که اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و براساس خواسته های آنها عمل می کنند.

شهرداران کرمانشاه به نسبت شهرهای دیگر دوره مدیریتی طولانی تری داشته اند

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در ادامه در خصوص کوتاه بودن دوره مدیریتی شهرداران کرمانشاه، گفت: به نسبت شهرهای دیگر، شهرداران کرمانشاه تقریبا دوره مدیریتی طولانی‌تری داشته‌اند. در همین تهران در طول سه سال سه شهردار عوض شد و این اتفاق تقریبا در همه جا وجود دارد و کرمانشاه به نسبت شهرهای دیگر وضعیت بهتری دارد.

احسانی خاطرنشان کرد: در خصوص طول دوره مدیریتی شهرداران خود شهرداران هم سهم دارند و نمی توان تنها شورا را مقصر دانست، چرا که اگر شهرداری خوب عمل کند و قوی باشد قطعا طول دوره مدیریتی او نیز طولانی خواهد بود. نمونه آن آقای "قربانی" بود که بیش از چهارسال به عنوان شهردار کرمانشاه فعالیت داشتند.

وی افزود: قبل از همه اینها نیز این موضوع به خود مردم برمی‌گردد، چرا که اگر مردم انتخاب درستی داشته و شورای شهر قوی و منسجم انتخاب کنند، قطعا ماحصل آن هم یک شهردار قوی خواهد بود که می تواند برای مدت طولانی اداره شهر را برعهده بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار