مساجد کرمانشاه اگرچه این روزها و شبهای ماه مبارک رمضان به دلیل شیوع کرونا و توصیه بر عدم اجتماع، شور و حال هر ساله را ندارند، اما اکثر این مساجد در تب و تاب برگزاری با شکوه رزمایش "کمک مومنانه" هستند.
کد خبر: ۸۴۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 28 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مجتبی فتح اللهی نژاد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی با محوریت بسیج سازندگی در مساجد و پایگاه‌های بسیج تمام محلات استان انجام می‌شود، گفت: پایگاه های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کرمانشاهیان خیر در حدود ۴۵۰ مسجد از مجموع بیش از هزار مسجد فعال استان برپا شده است.

وی با تاکید بر شناسایی آسیب دیدگان از کرونا توسط بسیجیان و ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد، گفت: بانک اطلاعاتی از نیازمندان واقعی تهیه شده و تلاش خواهد شد تا از طریق این بانک اطلاعاتی کمک های نقدی و غیرنقدی مردم در رزمایش کمک مومنانه به دست نیازمندان واقعی برسد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: مساجد و پایگاه های بسیج با شناسایی نیازمندان واقعی زمینه را برای رساندن بسته‌های حمایتی به دست جامعه هدف با کمترین ضریب خطا فراهم خواهند کرد.

فتح اللهی نژاد با اشاره به آغاز توزیع بسته های ارزاق در برخی مساجد، گفت: قرار است در ماه مبارک رمضان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم در رزمایش کمک مومنانه به دست نیازمندان برسد که توزیع این بسته ها در برخی از مساجد شروع شده و در برخی دیگر هم در دست اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به باز بودن درب مساجد در روزها و شب های ماه مبارک رمضان به روی مردم، گفت: به ائمه جماعات، هیئت امنا و خادمین تمامی مساجد تاکید شده حتما پخش اذان از بلندگوها را داشته و در مواقع اذان درب مساجد را به روی نمازگزاران باز کنند.

وی ادامه داد: اگرچه نماز جماعت برای مقابله با شیوع کرونا در مساجد استان تا اطلاع ثانوی اقامه نمی شود، اما مردم مومن و روزه دار می توانند در صورت تمایل نمازهای خود را به شکل فرادی در مساجد بخوانند و البته برای مشارکت در رزمایش کمک مومنانه در مساجد حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار