مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بارش‌های تند همراه با تگرگ در روز‌های ۲۱ و ۲۲ فروردین و چهارم اردیبهشت‌ماه، ۲۵۰ میلیارد تومان به باغ‌ها، مزارع و بخش دامداری استان خسارت زد.
کد خبر: ۸۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 28 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،جلیل بالایی ، در خصوص میزان خسارت بارش‌های تند همراه با تگرگ اخیر به کشاورزان، باغداران و دامداران استان، اظهار داشت: وزش تندباد و بارش شدید باران بهاری امسال، خسارت‌های زیادی را در نقاط مختلف استان بر جا گذشته است.

وی ادامه داد: در دو توده بارش‌زا طی روزهای 21 و 22 فروردین‌ماه و چهارم اردیبهشت‌ماه که همراه با باد شدید و تگرگ بود در مجموعه بیشترین خسارت و آسیب را به لحاظ سطح، به بخش زراعی و به لحاظ ارزش ریالی به باغات استان به‌خصوص شهرستان‌های صحنه، کنگاور، گیلان‌غرب و دالاهو وارد کرده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، شورای هماهنگی بحران استان‌ مسؤولیت بررسی خسارت‌ها و تصمیم‌گیری برای چگونگی آن‌ها را برعهده دارد.

بالایی افزود: برآورد اولیه میدانی کارشناسان ما از خسارت در مجموع حدود 250 میلیارد تومان بوده که 214 میلیارد تومان از آن مربوط به بارش‌های 21 و 22 فروردین‌ماه و 36 میلیارد تومان مربوط به چهارم اردیبهشت‌ماه است.

وی با اشاره به تدابیر و برنامه‌های در نظر گرفته برای جبران خسارت‌ها، گفت: دو مسیر قانونی برای این کار وجود دارد؛ اولا تگرگ، سیل و بادهای تند جزء موارد زیرپوشش بیمه است، افراد تحت پوشش بیمه با مراجعه به صندوق پوشش بیمه، ارزیابی شده و پرداخت خسارت آن‌ها شروع می‌شود، ولی متاسفانه ضریب بیمه در استان خیلی پایین است.

بالایی در توضیح مسیر دوم قانونی برای جبران خسارت‌ها، اضافه کرد: از طریق دولت این‌کار را انجام می‌دهیم؛ در این راستا کمیته چهار نفره استان تشکیل شده که این عدد، ارقام و آمار خسارت را تایید کرده‌اند و برای تامین منابع به دولت ارسال شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار