مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مرز پرویز خان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است و روزانه بین 700 تا یک‌هزار کامیون از آن عبور می‌کند و جابجایی کالا صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 28 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،خلیل حیدری، در خصوص وضعیت صادراتی مرزهای استان کرمانشاه، اظهار داشت: شرایط کرونا اقتصاد تمام کشورها را درگیر کرده است؛ در حال حاضر مرز بسیاری از کشورهای همسایه ما بسته است، بخشی نیز طی هفته گذشته بازگشایی شده اند؛ دولت عراق هم مرز خود را بست، اما کردستان عراق پای کار بودند که سه تا از مرزهای اصلی در این شرایط باز نگه داشته شده اند که اصلی‌ترین آنها پرویز خان است.

وی افزود: مرز پرویزخان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است و روزانه بین 700 تا یک هزار کامیون از آن عبور می‌کند و جابجایی کالا صورت می‌گیرد؛ ما هم به عنوان گمرک خود را سرباز اقتصادی می‌دانیم و بدون تعطیلی به فعالیت پرداختیم و امیدوارم به زودی این مشکل شیوع کرونا حل و سایر مرزها بازگشایی شوند.

مدیر کل گمرکات کرمانشاه تصریح کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی به عراق سنتی و به شکل سال‌های گذشته است؛ قسمت عمده‌ی آن محصولات کشاورزی شامل گوجه، خربزه، پیاز سیب زمینی، خیار، بادمجان، طالبی و میوه های درختی است.

حیدری ادامه داد: محصولات فرآوری شده مثل رب گوجه، ماکارونی، ترشیجات هم در رده بعدی کالاهای صادراتی قرار دارد؛ اقلام صنعتی هم شامل، تیرآهن، میلگرد، کلینکر ساختمان، مواد نفتی و هر آنچه که از اقتصاد ایران قابل عرضه باشد و محدودیت خاصی نداریم.

گفتنی است، مرز «پرویز خان» در استان کرمانشاه، تنها مرز زمینی فعال و باز کشور در حوزه تجارت خارجی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار