مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 27 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرامرز رحمتی زاده، با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوارها و فضاهای سبز شهری گفت: سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری انجام می‌شود که هزینه های زیادی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد.

وی افزود: بطور میانگین در هر فصل حدود 800 تا 900 میلیون تومان خرید گل و گیاه انجام می شود که در این شرایط و با اوضاع اقتصادی فعلی هزینه سنگینی برای شهرداری محسوب می‌شود.

رحمتی زاده تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری ها و حمایت های شهردار و نیز معاونت خدمات شهری فعال شدن گلخانه پارک شرقی تاق بستان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این گلخانه به مساحت پنج هزار متر مربع سالیان سال است بلااستفاده رها شده و با تاکیدی که شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری داشتند قرار شد این گلخانه دوباره فعال شده و کار تولید انواع گل و گیاه شهری در آن صورت گیرد.

رحمتی زاده اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره این گلخانه را 500 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: شهردار قول 100 درصدی تامین این اعتبار را داده و پیش بینی ما این است نهایتا این گلخانه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: با راه اندازی گلخانه تا دو ماه دیگر، اولین کاشت محصولات این گلخانه در فضاهای سبز شهر کرمانشاه پاییز امسال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار راه اندازی گلخانه، تلاش داریم تا این گلخانه را به نمایشگاه فروش گل و گیاه نیز تبدیل کنیم و بتوانیم انواع گل و گیاه آپارتمانی را در آن عرضه کنیم.

کرمانشاه در تولید گُل و گیاه شهری خودکفا می‌شود

رحمتی زاده در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری جهت افزایش تولید گل و گیاه شهری اشاره کرد وافزود: در کنار گلخانه پارک شرقی، پنج هزار متر مربع زمین قرار دارد که کار تسطیح و شخم زدن آن برای کاشت انواع نشاء و درختچه در حال انجام است.

وی افزود: در کنار اینها تمام گلخانه های مناطق شهری را نیز فعال کردیم تا تولید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه را داشته باشند.

رحمتی خاطرنشان کرد: با این اقدامات و راه اندازی گلخانه، شهر کرمانشاه در تولید گل و گیاه شهری خودکفا می‌شود و به نظر می رسد حجم تولیدات به حدی باشد که نیاز شهرهای اطراف را نیز تامین کند.

وی افزود: همچنین با این اقدامات صرفه جویی حداقل 1.8 میلیارد تومانی در هزینه‌های شهرداری جهت خرید گل و گیاه خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در پایان از حمایت های شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه قدردانی کرد وافزود: بدون حمایت مسئولان بالادستی قطعا پیشبرد چنین ایده هایی محقق نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار