ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات 112 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: عمده این صادرات از طریق مرز پرویزخان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۴۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 27 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ادامه داد: فروردین امسال 112 میلیون و 868 هزار و 233 دلار کالا به وزن 284 هزارو 410 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های تردد مرزی، کشور عراق فعالیت‌های تجاری خود را با ایران محدود کرده و از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه‌های مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله، تنها گمرک مرزی پرویزخان در حال تبادل کالا با کشور عراق است، از همین رو عمده این صادرات از مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 44 میلیون و 991 هزارو 527 دلار کالا با وزن 93 هزارو 117 تن از طریق مرزپرویزخان به خارج از کشور صادر کرده‌اند .

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه، پنیر، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، خربزه، سیب تازه، شیر و خامه، بیسکویت‌، خیاروخیارترشی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی، بادمجان تازه یا سرد کرده و گریدلوله به صورت پودر عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر شده است.

به گفته حیدری، مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در فروردین ماه از گمرکات کرمانشاه و پرویزخان 198 نوع کالا بوده که به هشت کشور صادرات قطعی داشته ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار