دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از پیگیری رفع مشکل انقضای وکالتنامه های تعویض پلاک خودرو در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 27 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهرام کرمی با اشاره به تعطیلی دوماهه مراکز تعویض پلاک در سطح استان، اظهار کرد: طی چند روز گذشته با بازگشایی این مراکز شاهد ازدحام بالای جمعیت در آنها بودیم و برخی از مراجعه کنندگان به دلیل انقضای مدت وکالتنامه خود برای تعویض پلاک با مشکلاتی مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، کرمی تصریح کرد: هرچند این افراد پیش از شروع کرونا از فروشندگان خودرو وکالتنامه تعویض پلاک را گرفته بودند، اما شیوع بیماری کرونا باعث شده تا وکالتنامه این افراد که یک ماهه است، منقضی و مشکلاتی برایشان ایجاد شود.

مدعی العموم کرمانشاه با تاکید بر رفع مشکل این شهروندان، عنوان کرد: برابر با مواد 448- 450 و 452 قانون آیین دادرسی در امور مدنی و ماده 227 و 229 قانون مدنی چنانچه در موعد قراردادی اجرای تعهد با مانعی مواجه شود، بگونه ای که انجام آن به سبب وجود مانع خارجی که دفع آن در توان وکیل نبوده غیرممکن باشد، مدت باقی مانده از موعد تعیین شده تا زمان دفع مانع تعلیق شده محسوب می‌شود.

وی افزود: در این راستا جهت صیانت از حقوق عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق افراد مشکل کلیه وکالتنامه‌های تنظیمی شهرستان کرمانشاه که مورد وکالت آنان تعویض پلاک خودرو بوده و در مدت زمان تعطیلی مراکز تعویض پلاک مدت زمان آنها به اتمام رسیده، حل خواهد شد.

کرمی بابیان اینکه مدت زمان تعطیلی این مراکز جزو مدت زمان باقی مانده از وکالتنامه محسوب نمی‌شود، اضافه کرد: این مسئله در صورت عدم سابقه شکایت یا عزل وکیل در سامانه پلیس راهور امکانپذیر است و کلیه مراکز موظف به انجام امور برابر با مفاد یاد شده با رعایت سایر قوانین و مقرارت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار