هادی ملکشاهی درگفتگو با تابناک:
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از سقف معافیت مالیاتی در سال ۹۹ به مبلغ ۳۶ میلیون تومان به صورت سالانه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 27 April 2020

هادی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۶ میلیون تومان است که به صورت ماهانه سه میلیون تومان می‌باشد.

وی در ادامه افزود:سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۹، سالانه مبلغ ۳۶ میلیون تومان تعیین شده و نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم ازحقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه به نرخ ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد می‌باشد.

ملکشاهی در ادامه تصریح کرد:در راستای پیشرفت استان و توسعه زیر ساخت‌های شهری از محل عوارض ارزش افزوده مودیان مالیاتی در سال ۹۸ بالغ بر هزارو هفتصدوچهل وسه میلیارد ریال به بیش از ۲۶۴۴ نقطه جمعیتی استان به شهرداری ها، دهیاری ها، روستا‌های فاقد دهیاری مناطق عشایری پرداخت گردیده است.

این مسئول در ادامه بیان کرد:۱۲۰۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، ۴۱۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری، ۵۹ میلیارد ریال به حساب عشایری واریز شده که بیشترین پرداختی به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به شهر داری کرمانشاه می‌باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان خاطر نشان کرد: مبالغ فوق صرف تولید و آبادانی مناطق موصوف شده و مستقیما به شهرداری ها، دهیاری‌ها و عشایر استان اختصاص داده شده است.

وی در پایان اظهار کرد: مهلت ارائه اظهار نامه ارزش افزوده تا پایان اردیبهشت سال جاری به واسطه شیوع ویروس کرونا تمدید شده است که این تمدید فرصتی برای مشارکت بیشتر مودیان جهت تکمیل و ارسال اظهار نامه فراهم آورده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار