بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: به دلیل وجود ویروس کرونا و درجهت جلوگیری از شیوع آن زمان کوچ بهاره عشایر به تعویق افتاد.
کد خبر: ۸۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 27 April 2020

بهزاد محمدی با حضور در دفتر خبرگزاری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:باتوجه به اینکه کوچ عشایر خارج از استان همچون دهلران و مهران به دلیل شرایط آب و هوایی با انجام هماهنگی های لازم با استانداری و سازمان امور عشایری کشور کوچ بهاره سال جاری با یک ماه تاخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه پرسنل امورعشایری استان کرمانشاه به تداوم ارائه خدمات در مناطق قشلاقی می پردازند خاطر نشان کرد: هم اکنون عشایر منطقه گرمسیری در سرپل ذهاب درحال کوچ و یا در مناطق ییلاقی بوده و خدمات رسانی به آن ها درحال انجام است.

مدیرکل امورعشایری استان افزود: طبق مکاتبات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و بسیج سازندگی، اکیپ های سیار در مناطق قشلاقی اعزام شده تا در زمینه آموزش های بهداشتی فردی موردنیاز جامعه ی عشایری فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت های کوچ شامل هویت دارکردن و اخذمجوز از سازمان دامپزشکی به جهت جابجایی و نیز استفاده از اتومبیل های کددار برداشته و استفاده از دفترچه های عشایری جایگزین آن شد.

محمدی ضمن اشاره به تمدید مهلت مجوز استفاده از اسلحه عشایر تا پایان اردیبهشت ماه۹۹ گفت: تمامی اماکن و استقرارگاه های عشایر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ضدعفونی شده و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا میان عشایر گزارش نشده است.

وی در پایان ابراز داشت:تاکنون  هفت هزار بطری ماده ضدعفونی کننده و نیز ماسک سطوح میان عشایر توزیع شده و به زودی ۱۵۰۰۰ ماسک دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع درمیان عشایر دراختیار اداره کل امورعشایری استان کرمانشاه قرار می گیرد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار