بابک عاطفی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در سال ۹۸ صادر شده و اجرای طرح هادی در استان برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۴۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 26 April 2020

بابک عاطفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:در سال گذشته ۳۰۰ جلد سند روستایی و شهری صادر شد و از مجموع ۱۳۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان تاکنون بیش از ۸۲ هزار سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تمایل روستاییان جهت دریافت سند بیان داشت: در روستاها طی سنوات گذشته سند به صورت مجموعه ای صادر شده است و در حال حاضر با توجه به هزینه بالای نقشه برداری، روستاییان تمایلی جهت سند املاک خود ندارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه هدف از صدور سند مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها را کاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالکیت در روستاها اعلام کرد و یادآور شد: امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، کمک به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماکن مسکونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی به منظور تسریع در خدمات رسانی به روستاها از دیگر اهداف صدور سند برای روستاییان است.

عاطفی هدف از اجرای طرح هادی در استان را ساماندهی بافت روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه ۲۵۰۰ روستا را در دل خود جای داده که از این تعداد در سال گذشته ۱۷۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شامل اجرای طرح هادی شدند و در ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز از محل منابع اعتباری(استانی و ملی) طرح هادی اجرا شد.

وی در پایان افزود: طرح هادی شامل برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین طراحی و ساخت فضای سبز می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار