معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا ۲۵۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف ورزش کرمانشاه خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 24 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال عزیزی ، بااشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دوماهه ورزش کشور، اظهار کرد: در این مدت تمام هیات ها، سالن‌ها و باشگاه‌های دولتی و خصوصی، مسابقات و تمرینات ورزشی به طور کامل تعطیل و به حوزه اشتغال بخش‌های مختلف ورزش خساراتی وارد شده است.

وی تصریح کرد: بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور طی هفته اخیر به احصاء میزان خسارت وارد شده به ورزش استان در پی شیوع این بیماری پرداختیم که طبق برآورد‌ها مجموع خسارت وارد شده حدود ۲۵۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

معاون ورزش و جوانان استان میزان خسارت وارده شده به حوزه اشتغال ورزش قهرمانی را از مجموع برآورد‌ها ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به بخش ورزش همگانی ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ورزش بانوان ۲۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال، برگزاری دوره‌های آموزشی هیات‌های ورزشی دو میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال و سایر حوزه‌ها ۱۸ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی بابیان اینکه طبق این برآورد‌ها میران خسارت وارده شده به باشگاه‌های ورزشی خصوصی استان ۱۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است، گفت: در مجموع در سطح استان ۶۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی داریم که در دوماه گذشته متضرر شده‌اند.

عزیزی در ادامه از برنامه ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور برای حمایت از این باشگاه‌ها خبرداد و گفت: طبق این برنامه که از ۱۰ روز دیگر اجرایی می‌شود، مدیران باشگاه‌های ورزشی خصوصی به ازاء هر فرد بیمه شده تامین اجتماعی در باشگاه خود می‌توانند ۱۶۰ میلیون ریال وام دریافت کنند.

وی نرخ سود این وام را ۱۲ درصد عنوان کرد و افزود: مدت تنفس وام کمک به باشگاه‌های ورزشی خصوصی چهار ماهه و مدت زمان در نظر گرفته شده برای بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار