مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از لغو برگزاری ویژه برنامه صعود به ارتفاعات بازی دراز و آغاز سال راهیان نور کشور برای مقابله با شیوع کرونا در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 23 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یونس عزیزی ، با بیان اینکه همه ساله برنامه‌های سالروز گرامیداشت عملیات بازی دراز در نخستین روزهای اردیبهشت و با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و دیگر هموطنان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب برگزار می شد، گفت: امسال این ویژه برنامه ها به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد صعود ۳۰ هزار نفری هموطنانمان از سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات بودیم، گفت: پیش بینی می شد امسال شاهد حضورپررنگ تر هموطنانمان به این ارتفاعات باشیم که این برنامه ها برای پیشگیری از شیوع کرونا لغو شد.

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز با افتتاحیه سال راهیان نور کشور همزمان می‌شود، گفت: صعود به ارتفاعات بازی دراز آغاز سال راهیان نور در کشور محسوب می‌شود که این ویژه برنامه امسال برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه بعد از استان خوزستان دومین مقصد کاروانهای راهیان نور است، گفت: سال گذشته آمار بازدید از زیارتگاه ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه به ۱.۲ میلیون نفر رسید.

عزیزی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی شده بود آمار بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه به ۱.۵ میلیون نفر برسد، گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا این هدف‌گذاری محقق نشد.

عملیات بازی‌دراز اردیبهشت ۱۳۶۰ با همکاری مشترک ارتش و سپاه و با هدف بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز از رژیم بعث صدام طراحی و اجرا شد. در جریان این عملیات مهم "علی اکبر شیرودی" خلبان برجسته و "حسین ادبیان" فرمانده شجاع گردان تکاور مالک اشتر به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار