به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه قرار است فعالین اقتصادی استان در بخش صنعت، تجارت، بازرگانی، اصناف و... ۱۵ میلیارد ریال به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از بیماری کرونا کمک کنند.
کد خبر: ۸۳۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 16 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیوان کاشفی در نشست امروز (27 فروردین) فعالین اقتصادی با فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، اظهار کرد: قرار است بخش خصوصی استان شامل بازرگانان، اصناف، صنعتگران و... 15 میلیارد ریال برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا اختصاص دهند که این میزان قابل افزایش است.

وی ادامه داد: این کمک‌ها ظرف دو تا سه روز آینده جمع‌آوری و با همکاری سپاه نبی اکرم(ص) استان بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، توزیع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهم اتاق اصناف از این کمک‌ها چهار میلیارد ریال و سهم خانه صنعت و معدن پنج میلیارد ریال است، یادآور شد: مابقی این کمک‌ها از طریق اتاق بازرگانی جمع‌آوری و تامین خواهد شد تا به صورت منسجم و دور از موازی کاری و به صورت عادلانه بین خانوارهای نیازمند توزیع شود.

کاشفی با اشاره به اینکه فعالین اقتصادی و اتاق بازرگانی از چندی قبل به دنبال راه‌اندازی پویشی برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا بودند، افزود: بنا داریم با همکاری سپاه این کمک‌ها را در کانال مشخص و به صورت ساماندهی شده بین خانوارهایی که واقعا نیازمند هستند توزیع کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از پیشگامی فعالین اقتصادی برای کمک در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری نیز یاد کرد و گفت: در آن ایام خط اول مقابله با بیماری حوزه بهداشت و درمان بود که نزدیک به هشت میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی شامل دستگاه ونتیلاتور، ماسک، گان، انواع شیلد و محافظ و... را در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار دادیم.

کاشفی در ادامه از پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا که تمام دنیا و ایران را درگیر کرده هم یاد و خاطرنشان کرد: اگرچه موج اول این پیامدها عمدتا واحدهای اقتصادی کوچک و خرد خصوصا در حوزه اصناف و گردشگری را درگیر کرد، اما اگر این روند ادامه پیدا کند تا یک ماه دیگر شاهد موج بعدی پیامدها در حوزه صنایع و کشاورزی نیز خواهیم بود.

وی گفت: امروزه محدودیت صادرات از مرزها دغدغه واحدهای تولیدی را افزایش داده است.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز از آمادگی کمک چهار میلیارد ریالی اصناف برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا خبر داد.

وی اظهار کرد: همچنین راه‌اندازی یک صندوق برای جمع‌آوری کمک از سوی فعالین اقتصادی بخش‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم در شرایط مشابه از ظرفیت این صندوق استفاده کنیم.

فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز با اشاره به تعهد پنج میلیارد ریالی این تشکل برای حمایت از آسیب دیدگان ناشی از کرونا، گفت: این کمک در شرایطی انجام می‌شود که بسیاری از واحدهای تولیدی با وجود رکودی که دارند تلاش کرده اند تعدیل نیروی کار نداشته باشند و با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه این نشست سایر فعالین اقتصادی نیز آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا اعلام کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار